Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bakgrundsbild på inloggningssidan


corneliusf

Rekommendera Poster

Hej!

 

När jag startar datorn och kommer till inloggningssidan, ligger min gamla bakgrundsbild kvar där, alltså den jag angav när jag installerade mac os x.

 

Hur får jag den bakgrundsbilden att bli samma som jag har som skrivbordsbakgrund?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Easy, gå in i system > bibliotek > Coreservice (?) och byt ut DefaultDeskop.jpg...

 

-Dåligt stavat inlägg-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen, men var hittar jag bakgrundsbilderna från mac os x? Jag har sökt i spotlight, kollat alla bilder och letat runt lite i finder. Jag behöver ju bilden för att kunna byta ut DefaultDesktop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man i leopard? hittar inte den mappen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jägermeister
Tack för hjälpen, men var hittar jag bakgrundsbilderna från mac os x? Jag har sökt i spotlight, kollat alla bilder och letat runt lite i finder. Jag behöver ju bilden för att kunna byta ut DefaultDesktop.

Dom har du här:

post-25280-1197845167_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi ändå är inne på den typen av disskution... hur ändrar/tar man bort skuggan bakom ikonerna i dockan?? jag har kollat igenom mapperna som fasen, men jag hittar inte nått... fett lame, kan någon hjälpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning, men jag tror du kan göra det i Deeper, det är som OnyX fast för Leopard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man i leopard? hittar inte den mappen!

Då tittar du i fel bibliotek, ska vara hdd, system, bibliotek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska enkelt... som sagt. Ändra namnet på den du vill ha till samma namn som standardbilden redan har. Sedan lägger du den bilden i samma mapp, och byter namnet på standardbilden... borde funka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...