Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Bakgrundsbild på inloggningssidan

corneliusf

Recommended Posts

Hej!

När jag startar datorn och kommer till inloggningssidan, ligger min gamla bakgrundsbild kvar där, alltså den jag angav när jag installerade mac os x.

Hur får jag den bakgrundsbilden att bli samma som jag har som skrivbordsbakgrund?

Easy, gå in i system > bibliotek > Coreservice (?) och byt ut DefaultDeskop.jpg...

-Dåligt stavat inlägg-

Tack för hjälpen, men var hittar jag bakgrundsbilderna från mac os x? Jag har sökt i spotlight, kollat alla bilder och letat runt lite i finder. Jag behöver ju bilden för att kunna byta ut DefaultDesktop.

Jägermeister
Tack för hjälpen, men var hittar jag bakgrundsbilderna från mac os x? Jag har sökt i spotlight, kollat alla bilder och letat runt lite i finder. Jag behöver ju bilden för att kunna byta ut DefaultDesktop.

Dom har du här:

post-25280-1197845167_thumb.png

När vi ändå är inne på den typen av disskution... hur ändrar/tar man bort skuggan bakom ikonerna i dockan?? jag har kollat igenom mapperna som fasen, men jag hittar inte nått... fett lame, kan någon hjälpa?

Hur gör man i leopard? hittar inte den mappen!

Då tittar du i fel bibliotek, ska vara hdd, system, bibliotek.

Ganska enkelt... som sagt. Ändra namnet på den du vill ha till samma namn som standardbilden redan har. Sedan lägger du den bilden i samma mapp, och byter namnet på standardbilden... borde funka...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...