Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fick min Iphone idag!


sallads

Rekommendera Poster

Hej,

 

Idag fick jag min Iphone från USA. jag köpte den utan att veta att det fanns olika versioner av den och tänkte att den går att låsa upp utan problem. Det är en 1.1.2 i box, jag nedgraderade den och nu är den som en vanlig Ipod.

 

Har lite frågor.

 

finns det någon lösning överhuvudtaget för att kunna ringa med den?

hur lägger jag in spel och program på den? och är det någon som har någon sida som har bra program som man kan lägga in på den?

När kommer Iphone på ett ungefär till sverige?

 

Inga svar från besserwissers som klagar på det jag skrivit utan har ni inget att säga så svara inte.

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den är tillverkad med 1.1.2 är loppet kört i dagsläget. Finns ingen möjlighet att knäcka den, även om det finns saker som tyder på att en lösning kan vara i antågande. Tror inte du kan lägga in spel/program då heller.

 

Om den är tillverkad med en äldre fw och är uppdaterad till 1.1.2 så har den den gamla bootloadern pch ska vara ganska enkelt att knäcka vad jag vet.

 

När iPhone kommer till Sverige vet ingen, lika lite som vilken operatör (om någon) som kommer ha ensamrätt på försäljning. Skulle säga runt mars-april är en kvalificerad gissning.

 

Annars är iFun.se en brs sida som hålller koll på iPhone läget, kolla in den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man inte orkar vänta på gratis mjukvarulösningar, finns en variant som funkar i dagsläget, och det är att köpa turbo sim eller stealth sim.

Det är små chip man sätter utanpå svenska simkortet o så funkar det att ringa med telefonen. kostar en slant dock. du kan läsa om dem på iFun oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...