Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Reparerad skivbehörighet


alexander_lundberg

Rekommendera Poster

alexander_lundberg

Hej! Varje gång jag reparerar skivbehörighet funkar allt jättebra, det står nästan ingenting utom:

 

"Fel användare på ./Applications/iCal.app/Contents/Resources/App.icns, ska vara 0, användaren är 501".

 

Byter iCal till fel användare varje gång det startar eller nåt sånt? Den där meningen kommer upp varje gång jag reparerar skivbehörigheten. Ska/kan jag göra något åt det och i såfall vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alexander_lundberg

När iCal är avstängd menar du? Jag har nåt extraprogram som gör så att ikonen gör det. När iCal är igång visas rätt datum också. Kan det vara extraprogrammet som spökar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem, efter att ha råkat slänga iCal. Jag kopierade över en ny från en annan dator, och då fick jag samma meddelande efter reparation av skivbehörigheter. Det som händer är att Skivverktyg läser av i mappen HDD/Bibliotek/Receipts. Dessa kvitton talar om hur och för vem programmen installerades. Om det inte stämmer överens kan man få skivbehörighetsfel. Men det betyder sällan något i praktiken. När jag talade med Apples tekniska support på Irland uttryckte de sitt missnöje med att så många obetydliga felmeddelanden visas i Skivverktyg. "Många meddelanden har ingen betydelse alls" sades det. Särskilt tycker man att det ökade antalet typer av felmeddelanden i Leopard (om man väljer visa detaljer) oroar användarna i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...