Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tips på bra Webhotel?


giganten

Rekommendera Poster

Letar efter något bra webhotel. Någon som har något bra tips?

 

Har tittat lite på One, men har hört att det inte ska vara så bra med support mm. Sen tittade jag lite på Starhost, någon som vet något om dessa?

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har One.com och är nöjd med dem. Bra support!

Fast supporten är endast via e-post, det går inte att ringa dem. Det kan ju uppfattas som negativt av vissa. Jag har dock inte upplevt detta som ett problem. De är väldigt snabba på att svara! Jag hade Spray tidigare och det var långsamt, dyrt och det kunde ta ett par dagar för dem att svara på supportfrågor. One.com har besvarat alla mina frågeställningar inom 24 timmar, även på helger!

 

Hälsar

R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har One.com och är nöjd med dem. Bra support!

Fast supporten är endast via e-post, det går inte att ringa dem. Det kan ju uppfattas som negativt av vissa. Jag har dock inte upplevt detta som ett problem. De är väldigt snabba på att svara! Jag hade Spray tidigare och det var långsamt, dyrt och det kunde ta ett par dagar för dem att svara på supportfrågor. One.com har besvarat alla mina frågeställningar inom 24 timmar, även på helger!

 

Hälsar

R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scorpiondata är i mitt tycke ett bra och prisvärt webbhotell.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har One.com, är ganska nöjd med den. Support har dem 24h på engelska och under dag tid finns svensk support också...Annars så kan man maila

Det som jag inte tycker är bra med one är att man endast får en databas...men du kanske inte behöver mer än 1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Loopia, vilka för ett tid sedan hade ett specialerbjudande på en årsavgift på 2 kr... Allt som allt betalade jag 141kr för en .se-domän och ett år med sveriges bästa webbhotell. Tycker det är helt okej, med tanke på att priset nu ligger runt 1600... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Letar efter något bra webhotel. Någon som har något bra tips?

 

Har tittat lite på One, men har hört att det inte ska vara så bra med support mm. Sen tittade jag lite på Starhost, någon som vet något om dessa?

 

Tack!

 

Allt beror på vad du ska göra. Om det handlar om en "mindre" sajt - typ privat, förening, mindre företag etc fungerar One hur bra som helst. Jag har haft många konton hos dem de senaste fem åren och vet vad jag pratar om. Om du däremot ska ha en sajt för ett lite större företag eller organisation och behöver tex SSL och mer avancerade mailmöjligheter, så är Loopia väldigt bra och prisvärt. Levonline är oxå bra, men är lite snåla med mailtjänster och databaser. Sen finns det naturligtvis massor av andra bra hotell.

Dock ska du undvika Crystone - dem har jag bara dåliga erfarenheter av. Massor med strul på olika fronter och hopplöst att få snabba besked.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som jag inte tycker är bra med one är att man endast får en databas...men du kanske inte behöver mer än 1

 

Varför behöver du fler än en databaser? Du får ju ha hur många tabeller du vill. Har man olika projekt i samma databas är det ju bara att köra med prefix i tabellnamnen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...