Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Feedback på loga


MacFreak

Rekommendera Poster

Nej, jag tänkte om MacFreak ville förändra storlek eller färg eller dyl.

 

Sen används tex Wölf, som är ett USA öl, och Absolut Vodka i Staterna,

så det är mer en marknadsförings och profilerings fråga än ett lokaliseringställningstagande.

 

 

Absolut, men har man som syfte att enbart marknadsföra sig till exempelvis länder i Europa så är det lika bra att ta den brittiska stavningen. Likadant med den amerikanska stavningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut, men har man som syfte att enbart marknadsföra sig till exempelvis länder i Europa så är det lika bra att ta den brittiska stavningen. Likadant med den amerikanska stavningen.

 

:ThumbsUp:

 

Tycker nog den Am. stavningen fungerar bäst.

5 bokstäver i varje del-ord.

Bäst symmetri, tror jag nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär blev det med CMYK färgerna och stavningen colour. Jag vet inte riktigt vilken jag tycker är snyggast, vad tycker du ?

 

Tack för alla tips ! :)

Jag gillar ursprungs loggan bäst, det är mer liv i den. Och det ser mycket coolare ut utan u i color.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för alla tips och svar ! Tror jag tar det första alternativet.

 

Men nu när jag ändå har en tråd igång så tänkte jag om ni kunde kommentera på denna logan jag har gjort ?

 

Tacksam för svar :)

post-27256-1197838278.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för alla tips och svar ! Tror jag tar det första alternativet.

 

Men nu när jag ändå har en tråd igång så tänkte jag om ni kunde kommentera på denna logan jag har gjort ?

 

Tacksam för svar :)

 

 

 

Jävligt snygg, men alldeles för mycket saker på den vilket gör att den är svår att komma ihåg och känna igen. Ta bort huset, som inte tillför något, så ska du se att den blir mycket snyggare!

 

"Less is more"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för alla tips och svar ! Tror jag tar det första alternativet.

 

Men nu när jag ändå har en tråd igång så tänkte jag om ni kunde kommentera på denna logan jag har gjort ?

 

Tacksam för svar :)

 

Så jag är för sen, alltså? ;)

 

Jag gillade första loggan bäst. Men en sak som slog mig: varför börjar du med gul färg till vänster?

 

Fyra av sex stycken färg/streck-staplar följer våglängdsorning, från blått till rött (magenta - om det nu inte är lila - ligger ett steg fel, tror jag), medan gult är totalt avvikande i ordningen. Detta påverkar förstås inte det estetiska negativt, men den som vet något alls om färglära lär antagligen kunna lägga märke till detta och undra över avsikten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underligt. Jag ser ingen logo alls? bara ett stort svart fält? Och så får jag upp ett meddelande där det står att den inte kan visas för att det är ett fel på den? Skulle gärna ta en kik på den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fundera på att ta bort rokokomolnet. Det fiffiga W:t kanske räcker för att göra intryck. "Less is more."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej.

Ta bort huset, men behåll det som du gjorde innan,

vilket var ganska snyggt.

 

Nu läser jag:

Brain Orks, med en stiliserad rumpa emellan orden.

Kanske för att ramen påminner om toapappers reklam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underligt. Jag ser ingen logo alls? bara ett stort svart fält? Och så får jag upp ett meddelande där det står att den inte kan visas för att det är ett fel på den? Skulle gärna ta en kik på den...

Ser inte heller någonting. Säkert att det här inte är Kejsarens nya kläder-tråden?

post-7395-1197928539.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte heller någonting. Säkert att det här inte är Kejsarens nya kläder-tråden?

 

Blir så i firefox av nån anledning... Öppna sidan i safari så syns dom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog bort huset och gjorde om det. Hur ser det ut nu då ? :)

 

 

För att jag, och många andra, ska kunna ge så korrekt feedback som möjligt, svara på det här:

 

1. Äffärsidén?

2. Målgrupp/er?

 

Detta vet du förmodligen redan, men om en logga är framgångsrik beror mycket på hur bra den representerar affärsidén och hur personer inom målgruppen reagerar när de ser den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag gjort såhär: Jag ändrade namnet. Säg att första bilden är en banner och andra är logan.

Hur ser det ut nu?

 

Vet inte riktigt vem som skulle använda denna logan. Reklambyrå?

post-12087-1197984771.png

post-12087-1197984783.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer ännu ett förslag.

 

Vilket är bäst ava alla 3 ?

 

 

Svara på frågorna jag ställde innan så blir det MYCKET lättare att säga vilken som är bäst. När man gör logotyper handlar det inte enbart om att ha den snyggaste utan den mest funktionella och representiva!

 

Har sagt det ett par gånger i andra trådar och får nog säga det igen. Du ska kunna stå till svars för din formgivning av logotypen; textsnitt, färgval, storlek, osv... Räcker inte med "den är snygg". Därför är det bra att ha svaren på de frågorna jag ställde och anpassa logotypen efter dessa svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logan är för ett företag som JustNu. De trycker affischer, broschyrer, tröjor, ja det mesta.

 

Tycker den skulle passa in till ett sådant företag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...