Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem att starta


steffeg

Rekommendera Poster

hjälp jag vet inte vart jag ska vända mig så jag provar här.

 

Har varit utomlands en längre tid och haft segt internet så när jag nu kom hem så uppdaterade jag mitt operativsystem (använder tigern) men något gick galet när jag skulle starta om macen efteråt och nu vägrar den starta. Tyvärr glömde jag min cd när jag var borta så jag undrar om det går att starta upp den på något annat sätt? jag har ingen aning om var jag ska börja, vet inte ens om man kan starta upp i felsäkert läge osv?

 

snälla någon hjälp, jag är allergisk mot dessa windowsdatorer numera, usch ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jägermeister
hjälp jag vet inte vart jag ska vända mig så jag provar här.

 

Har varit utomlands en längre tid och haft segt internet så när jag nu kom hem så uppdaterade jag mitt operativsystem (använder tigern) men något gick galet när jag skulle starta om macen efteråt och nu vägrar den starta. Tyvärr glömde jag min cd när jag var borta så jag undrar om det går att starta upp den på något annat sätt? jag har ingen aning om var jag ska börja, vet inte ens om man kan starta upp i felsäkert läge osv?

 

snälla någon hjälp, jag är allergisk mot dessa windowsdatorer numera, usch ;)

Mitt tips hade varit att starta med din installationsdisk in matad samtidigt som du håller ned bokstaven C.

 

Då startar du från skivan och kan köra en ominstallation, typen "Radera och installera" rekommenderas. Läs varningstexten i min signatur. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar på era svar som att jag behöver skivan, men problemet är att jag glömde varenda en av mina skivor och måste vänta på att någon snäll människa skickar hem dem och det kommer ju ta ett par dagar.

 

Det finns inget sätt att göra det utan CD eller? Kanske bara lägga in nån fil på en extern hårddisk? önsketänkande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...