Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mera minne till MacBook


D50

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Så fort det ramlar in lite pengar ska jag köpa mera minne till min MacBook. Har tänkt att slänga in 3gb som jag antar är max för en MB C2D 1år gammal.

 

post-20931-1197735107_thumb.png

 

post-20931-1197735135_thumb.png

 

Vad är det skillnad mellan dessa minnen. Den ena ska tydligen "vara gjord" för mac. Men vad är det som gör att det paketet är 400:- dyrare än de andra "Value Select" minnerna? Är det dumt att köpa icke-orginal minnen?

 

Ha en bra dag!

Sebastian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag inte har fel så går vilka minne som helst(om det är rätt dimm och hastighet) vilket märke som helst, det behöver inte vara speciella mac minnen, men rätta mig om jag har fel nån

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de som är mac-minnen är testade av apple och att de är garanterade att de funkar i din mac,

 

jag gick in på Macsupport här i Lund i veckan och frågade vad de tog för en 2gb modul till min macbook, tror de skulle ha 1300kr för de, jag sa att man kunde köpa samma för 440 på dustinome, då sa de att de minnena som de sålde var testade av apple det var garanterat att de funka, men om du går till en affär som har kingstons minnesök-motor tex dustinhome, och knappar in vad du har för dator så garanterar kingston att minnet ska funka i din dator, där kostar 1x2g 440kr, alltså mkt billigare än i apple-butik. kingston har dessutom livstids garanti på sina minnen

 

hoppas du fattade mitt inlägg...:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också lite svårt att förstå varför man skulle köpa dyra minnen. Jag köppte 2 x 2GB hos macoteket 2 x 695 kr, här finns dom.

 

Man kan köpa minnen som är garanterade att funka... ok, men mina minnen funkar också garanterat... och skulle dom inte göra det så har jag livstids garanti, bara att hämta nya.

 

Jag köpte liknande minnen till min G5:a, första paret fungerade inte ... men det andra paret som jag fick var ok, och är det än idag.

Varför skulle jag köpa minnen för dubbla eller tredubbla priset, jag kan inte se nå'n anledning !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar!

 

 

Ja, då tror jag att jag ska beställa de billigare 2+1gb "Value Select" minnerna för 650kr istället. 400kr extra för att apple har "testat" minnerna är det ju inte värt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Så fort det ramlar in lite pengar ska jag köpa mera minne till min MacBook. Har tänkt att slänga in 3gb som jag antar är max för en MB C2D 1år gammal.

 

post-20931-1197735107_thumb.png

 

post-20931-1197735135_thumb.png

 

Vad är det skillnad mellan dessa minnen. Den ena ska tydligen "vara gjord" för mac. Men vad är det som gör att det paketet är 400:- dyrare än de andra "Value Select" minnerna? Är det dumt att köpa icke-orginal minnen?

 

Ha en bra dag!

Sebastian

 

Kunde inte motstå.... men jag antar att du inte köpte på kredit...

Totalpris : 225 kr,

på avbetalning (36 månader) 8 kr/ månad + 35 kr i månadsavgift + 250 kr i uppläggningsavgift... totalkostnad 1803 kr.... som hittat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här skriver Corsair på sin hemsida:

 

post-26464-1198271150_thumb.jpg

 

Förmodligen innebär detta att Corsair petar i varje minne i en Mac, kör lite tester, och om de håller måttet, så får de en etikett "Mac Memory" på sig. Och detta merarbete tar tid, och kostar därmed kunden pengar.

 

Andra minnen kan vara fullt kompatibla, men då riskerar man att de inte fungerar. Fast jag vet inte om man alldeles säkert får byta dem, det behöver ju inte vara fel på dem bara för att de inte fungerar på en mac.

 

Så: Har man tur, sparar man pengar. Har man otur står man med minnen som man inte kan använda. En del är petiga med bytesrätten. Fast man kan ju alltid "ångra sig" inom 14 dagar.

 

Personligen tar jag det säkra före det osäkra, och jag inbillar mig att andrahandsvärdet är högre om man har "riktiga" macminnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har sedan ca. 2 månader sedan två stycken av nedanstående minnen i min MacBook C2D och de har fungerat kalas sedan jag installerade dem.

Minnena är inköpta hos TBH.se

 

Corsair.jpg

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...