Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport problem! Snälla hjälp mig!


ahshit

Rekommendera Poster

Hej..

 

 

Jag har sedan 1-2 månader sen haft problem med airport. Jag kan inte ladda ner nått då försvinner min router från statusmenyn i ca. 5 sek för att sedan popa upp igen också i ca. 5 sek. Så fortsätter det så hela tiden slutar aldrig. Samma ska händer om jag har några andra internet krävande program upp samtidigt. Ja har en så kallad ZyXEL P-320W router som jag har haft i 3-4 månader. Och en macbook core 2 duo 1,6 som är nästan lika gammal. I början när allt var nytt fungerade allt perfekt inga problem över huvudtagen. det vara nån gång när jag uppdatera till 10.4.11 som problemet inträffa. + att jag installera loepard igår och problemet kvarstår.

 

Nån som vet hur detta kan komma sig eller vad man kan göra åt det. Är det datorn eller router som är problemet?

 

Snälla hjälp mig. Väldigt tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite olika tips (utan rangordning):

 

- Uppdatera/återställ mjukvaran i routern

- Ställ in airport på att endast använda b/g protokollet

- Installera om verktyget för airport (kanske inte är lönt om du precis installerat Leopard)

- Har du aldrig tagit bort strömmen från routern så gör detta under 5 min

´Kontrollera om samma sak händer då du kör över lina

- Köp en airportrouter istället...

 

/N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon!

 

Berätta gärna vad du gjorde för att lösa problemet. Mest för att andra med liknande problem ska få hjälp.

 

/N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, jag är inte 100 på vad det var jag gjorde för att det skulle lösa sig.

 

Med det jag gjorde iaf var att jag pilla lite bland router inställningarna. Jag ändrade "Channel selection" till channel-13 2472MHz istället för channel-06 2437 som den stog på innan.

Sen ändrade jag "802.11 mode" till 802.11b only som stog på "mixed" innan.

 

Jag tror det var det ända jag gjorde. Men jag har inte den blekaste om vad det var som fixade problemet:) Men nu funkar det iaf.

 

Hoppas detta kan hjäla nån isåfall jag glad att hjälpa till:)

 

 

Och tack en än gång för hjälpen. btw ett riktigt bra forum en tumme upp för de:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...