Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte surfa på Apples hemsida


Hassekricka

Rekommendera Poster

Jag kan inte surfa ut på Apples hemsida www.apple.com på min nya iMac (Det gick för någon vecka sedan). "Alla" andra webbplatser funkar blixtrande.

 

Webbläsaren börjar ladda och lägger upp titeln "Apple" i webbläsartiteln men sen snurrar den bara på utan att visa något i fönstret. Inget felmeddelande heller!

 

Har provat Safari 2, Safari 3.0.4 och Firefox 2.0.0.11. Har startat om flera gånger under flera dagar, har rensat cache och cookies men icke...

 

Kanske sammanfaller fenomenet med 10.4.11-uppdateringen? Hmmm...

 

Det konstiga är att store.apple.com funkar. Känner på mig att min trötthet spelar mig ett spratt och att "felet" är barnsligt enkelt att fixa, eller?

 

Hjälp!

 

/Hassekricka

 

iMac 2 GHz C2D, OSX 10.4.11, Tele2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry bud

Testade både svenska och amerikanska utan problem.

 

Det kan vara hur ditt bredband skickas mellan servers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in under inställningar > Säkerhet och bocka ur Aktivera insticksfiler tillfälligt samt starta om Safari.

Får du en rask anslutning så är det fel på någon av pluggarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälper inte.

Testade i tur och ordning ha Java, Javascript och insticksfiler på resp. av och det som hände då alla bockarna var av var att sökrutan på Apples hemsida visades tillsammans med lite text längst ner. Se bilden...

 

Det är ju parodiskt att en ny iMac med Apples egen webbläsare inte kan surfa till APPLES hemsida! :whistling:

 

post-2903-1197675483_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla så IPv6 i Systeminställningar > Nätverk inte står på Automatisk. Välj Av istället.

 

Ikväll testade jag med att stänga av IPv6 men det hjälpte inte.

 

Däremot provade jag återigen att starta om min Thomson-router... och den här gången löste det sig – jag kom ut på Apples hemsida! :galetglad:

 

Tack för alla tips dock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...