Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur spara man? Definiera sökväg.


Dreamlab

Rekommendera Poster

Dum fråga kanske, men hur definierar man säkvägen till var en fil hamnar på disken när man skall spara? När jag vill spara ett nytt projekt i GarageBand kan jag ju bara välja mellan de platser som finns i rullgardinslistan "Platser", typ Hemkatalogen, HDD, tidigare plaser m.m. Hur gör jag för att definiera en underkatlog till min hemkatalog, ex. Hemkatalogen -> Mina låtar -> Musikprojekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dum fråga kanske, men hur definierar man säkvägen till var en fil hamnar på disken när man skall spara? När jag vill spara ett nytt projekt i GarageBand kan jag ju bara välja mellan de platser som finns i rullgardinslistan "Platser", typ Hemkatalogen, HDD, tidigare plaser m.m. Hur gör jag för att definiera en underkatlog till min hemkatalog, ex. Hemkatalogen -> Mina låtar -> Musikprojekt?

 

Ja, det där ser lite knäppt ut i GarageBand. Men om du fäller ned pilen till höger om textfältet för "Spara som", så kommer du åt att bläddra genom hela datorn, antingen med listvy eller kolumnvy. Och då syns även "Ny mapp"-knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Det var inte såvare än så. Det borde jag ha kunnat listat ut själv. Ibland glömmer man att faktiskt klicka på det alternativ som finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...