Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Maximera ett fönster?


suede

Rekommendera Poster

Hej! Jag undrar hur man maximerar fönster så att de täcker hela skärmen ? Jag köpte min macbook för 3 dagar sen så jag förstår mig inte på mac os ,jag har försökt o klicka på den gröna . tack

 

 

mvh: suede

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, man kan inte maximera som man brukar göra på Windows, du får helt enkelt maximera fönstret genom att dra i nedre högra kanten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den gröna knappen maximerar inte fönstret utan maximerar fönstret efter innehållet som visas till den grad som behövs, inte mer eller mindre.

Rätt smart funktion men rätt förvirrande för Mac switchers. Ett exempel kan vara att varför ska man ha maximalt fönster om det inte krävs det?

Lek lite med den gröna knappen till olika hemsidor så märker du hur det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker egentligen det borde finnas fyra knappar till vänster - stänga, minimera, anpassa och maximera.

 

Livet vore så mycket enklare då :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker egentligen det borde finnas fyra knappar till vänster - stänga, minimera, anpassa och maximera.

 

Livet vore så mycket enklare då :P

 

Det tycker jag med. Egentligen är det enda saken jag saknar från Windows - om man nu kan sakna nåt därifrån ;)

Knappen med plustecknet fungerar ju som det ska i t ex Indesign, där maximeras dokumentet på "rätt" sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jägermeister
förstår inte hur man kan sakna maximera, varför vill man se en massa vita fält brevid sin info?

Exempelvis vid bildredigering då man inte vill bli störd av bakomliggande saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exempelvis vid bildredigering då man inte vill bli störd av bakomliggande saker.

 

Jepp, precis!

 

Kan inte Apple sluta envisas och fixa detta enkelt? Som det är nu fyller plusknappen ingen större funktion, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

plusknappen tycker jag är suverän, fönstret blir så stort det behöver och inte mer, smidigt tycker.

Vill du slippa se andra fönster kanske "Göm övriga" är en alternativ.

Men smaken är som baken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jägermeister
Som det är nu fyller plusknappen ingen större funktion, tycker jag.

Jo men det måste jag ändå säga att jag tycker! :P Den maximerar ju sidan så till vida att man ser "allt".

 

Men visst, en 4:e maximeringsknapp typ "Absolut maximering" skulle inte tackas nej till! Men så är ju inte läget idag, så jag brukar göra så här:

 

1. Öppna bildredigeringsprogrammet

2. Trycka Alt+Äpple+H

3. Placera bildredigeringsprogrammet (det nu enda synliga fönstret) uppe till vänster och sedan manuellt "absolut-maximera" fönstret manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...