Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ta bort skrivskyddad partition


Burnet

Rekommendera Poster

Jo nu är det så att slutat min praktik, jag fick ett USB-minne som "komihåg" av praktiktiden.

Men det är så att det är två partitioner på minnet, en vanlig och en skrivskyddad. Så fort man stoppar i minnet i datorn så kommer den skrivskyddade upp på skrivbordet som en CD-skiva.

 

Så till frågan, hur tar man bort skrivskyddet och "fogar" ihop dessa till en större partition??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry mate...det funkade inte med U3 removal :(

 

Om du har försökt med rätt removal tool och gjort rätt, utan att lyckas, får du nog leva med U3-partitionen. Det finns inga kända hack eller trix, tillverkarens removal tool är det som ska fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har försökt med rätt removal tool och gjort rätt, utan att lyckas, får du nog leva med U3-partitionen. Det finns inga kända hack eller trix, tillverkarens removal tool är det som ska fungera.

 

Jag har sökt på nätet och kommit fram till att det inte är ett "U3" minne, därav att removal toolen inte funkade. Jag har luskat reda på att detta minne har en speciell hårdvara med autostart, detta går inte att få bort utan tillverkarens egna program. Tillverkaren finns i Kina och tillverkar mänger med USB-minnen med samma chipset som mitt. Tyvärr har de ingen downloadsida där man kan ladda ner ett removalprogram.

 

Jag kan leva med att det kommer upp två enheter på macen, men på windoze så kommer det ju upp reklam för företaget jag praktiserade på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sökt på nätet och kommit fram till att det inte är ett "U3" minne, därav att removal toolen inte funkade. Jag har luskat reda på att detta minne har en speciell hårdvara med autostart, detta går inte att få bort utan tillverkarens egna program. Tillverkaren finns i Kina och tillverkar mänger med USB-minnen med samma chipset som mitt. Tyvärr har de ingen downloadsida där man kan ladda ner ett removalprogram.

 

Jag kan leva med att det kommer upp två enheter på macen, men på windoze så kommer det ju upp reklam för företaget jag praktiserade på.

 

Det måste vara ett U3-minne, någon annan teknik av det där slaget har i allafall inte jag hört talas om. Men som sagt måste du ha tillverkarens "removal tool" för att ta bort partitionen och det är väl där skon klämmer i detta fall. Det är ju ganska svagt av tillverkaren att inte erbjuda detta, men tydligen förekommer det hos lågbudget-tillverkare och hos såna som inte bryr sig om varumärket så värst mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saxat från Tillverkarens sida (tror att det är rätt tillverkare...)

 

Solution:UT163

 High-speed USB 2.0 interface; backward compatible with USB 1.1

 Hardware implemented Auto-Run feature both in “Administrator” and “User” modes

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...