Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skype


bune

Rekommendera Poster

jag får inte personen jag ringer till att höra vad jag säger.

 

jag har en extern mic med 3.5mm plug, men den får jag inte heller igång. hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hör du om du spelar upp ljud från tex nån musik fil?

och om du har micken ikopplad ser du då om mätaren rör sig i syteminställningar/ljud/ljud in?

post-20385-1197648873.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju bara Linjeingång : Ljudport linje in som alternativ. För att macmini inte har inbyggd mic såklart. Men då jag trycker in mic:en i den enda av de två 3.5mm pluggarna på baksidan (den andra är ljud ut) så händer inget annat än att nivå in blinkar till precis som att den känner av nåt, men sen inte får signal från micen. Fast micen ska funka.

 

Har nu provat 2 olika micar. Ingen av dem ger ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju bara Linjeingång : Ljudport linje in som alternativ. För att macmini inte har inbyggd mic såklart. Men då jag trycker in mic:en i den enda av de två 3.5mm pluggarna på baksidan (den andra är ljud ut) så händer inget annat än att nivå in blinkar till precis som att den känner av nåt, men sen inte får signal från micen. Fast micen ska funka.

 

Har nu provat 2 olika micar. Ingen av dem ger ljud.

 

kollar du "signalen" på rätt ställe: alltså till att börja med som visas ovan.

 

Sen har Skype egna ljudinställningar, som man inte får glömma....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ljudet är inställt enligt bilden ovan. Jag har ju bara ett val som jag skrev tidigare.

Det är likadant i Skype, jag kan inte välja ljudingång, utan det står förinställt på inbyggd line-in.

 

Så jag kan inte göra fel, men ändå funkar det inte.

Har jag kastat några ljudfiler från datorn? Jag har inte längre t.ex. garageband på datorn. Men det lär väl inte spela nån roll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linjeingång... ska väl inte vara mic där. Tror du behöver en starkare signal. Köp en mikrofonförstärkare eller Griffin iMic (litet USB-ljudkort). Tror att det ska funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju bara Linjeingång

Just som Mattiasgbg skriver: En LINJEingång är ingen mikrofoningång. En mikrofon lämnar alldeles för svag signal. Det finns mikrofoner med inbyggda förstärkare, eller så köper du en extern mikrofonförstärkare eller en iMic. Eller ett USB headset.

 

1 Megafon = 10^12 Mikrofoner.  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekommenderar Logitechs blåtands headset. Klockrent ljud.

Eller så har ju Skypes kit for mac users. En billigare variant. Har dock inte provat den så vet inte kvalitén där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekommenderar Logitechs blåtands headset. Klockrent ljud.

Eller så har ju Skypes kit for mac users. En billigare variant. Har dock inte provat den så vet inte kvalitén där.

 

Vilka lurar?

Logitech FreePulse Wireless Headphones?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...