Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kolumnen filstorlek


tanum

Rekommendera Poster

Jag har skapat och sparat en sökning på filer över 10 MB. Och då vill jag ju sortera i storleksordning. Men jag har ingen kolumn för filstorlek. Jag kör Leopard. Hur gör jag för att få dit den kolumnen? Har kikat i Finders inställningar men hittar inget...

 

Kan nån barmhärtiga sig :-)

 

mvh Benny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du har ett Finderfönster uppe, titta då i dess överkant, vanligtvis till vänster om sökfältet, så finns en knapp med ett litet kugghjul. Tryck på denna och välj Visa visningsalternativ så löser det sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du har ett Finderfönster uppe, titta då i dess överkant, vanligtvis till vänster om sökfältet, så finns en knapp med ett litet kugghjul. Tryck på denna och välj Visa visningsalternativ så löser det sig!

 

Fast om man gör så när man står i en smart mapp eller under en sökning (vilket är samma sak) så finns inga visningsalternativ. Tycker banne mig att gamla sherlock i OS 9 fortfarande är bättre än Spotlight vissa gånger, åtminstone i flexibilitet för vad man vill söka på. En klar förbättring i leopard är ju att sökningen direkt i ett finderfönster inte är oförklarligt långsam och att man kan välja mellan content och file name... i nästa OS X kanske det börjar närma sig OS 9-standard :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...