Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari stänger sig själv


Sissow

Rekommendera Poster

Safari som jag tycker är jättebra har stora problem att hålla sig vid liv, eller hur man skulle kunna kalla det. Så fort jag skall ändra sida finns risken att safari skall stänga ner sig själv, något som jag inta varit med om tidigare. Men nu sedan ett tag tillbaka så har den fått något problem som jag inte vet hur jag åtgärdar. Efter Safari stängt ner sig själv och jag öppnar det igen kommer det upp en ruta om att något insticksprogram (har jag för mig) är fel, dock nämner den inte vilket, ett problem som jag inte har en aning om hur jag korrigerar. Någon som har en bra lösning på problemet som medför att jag fortfarande kan använda Safari, tycker personligen att det är lite mer lättanvänt än firefox på mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag hade samma problem för ett tag sedan och startade en tråd den 1 december med rubruken "Safari olydigt;- säger att det har "new settings".

 

Fick flera bra råd i den tråden kanske kan dessa hjälpa dig också. Nu verkar det dock som att Safari för min del stabiliserades utan att jag behövde göra något. Skickade rapport varje gång till Apple när Safari släckte ner så det verkar som att de åtgärdat bristerna. Åtminstone har det nu funkat oklanderligt i ca. tre dagar. Men som sagt råden i tråden från 1 december var väldigt bra och även pedagogiska om man inte själv är så säker på hur allt hänger ihop och ska åtgärdas.

 

christina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova ring 0771 199 519, då kommer du till apple support.

Om du inte hittar lösningen i christinas tråd förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första man gör är att återställa Safari under menyn Safari. Bocka ur Ta bort sparade namn och lösenord om du inte vill ange dem på nytt.

 

Sen får man titta t.ex i mappar för InputManagers om det ligger några tillbehör som har samband med Safari och mappar för Internet Plug-ins som är trasiga eller inte uppdaterade och dra ur dessa på skrivbordet, samt starta om Safari.

En gammal version av SIMBL kan ställa till en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...