Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kvinna svimmade på spårvagnen


snowreeler

Rekommendera Poster

Dessa killar brukar inte skylta med slika saker. För att veta är man kriminell själv, eller har nära bekanta som är kriminella, eller att man känner en polis som pratar bredvid mun eller så har man hört av någon som har hört av någon, men det är inte att veta.

 

Jag vet. Vi kan lämna det där. Jag behöver inte förklara hur jag vet. Jag vet. Du behöver inte tro på mig, det är ett inlägg i debatten. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 147
  • Created
  • Senaste svar
Jag vet. Vi kan lämna det där. Jag behöver inte förklara hur jag vet. Jag vet. Du behöver inte tro på mig, det är ett inlägg i debatten. :)

Jag kan bekräfta Ardri's observation! Det är fan rena maffiaverksamheten här i Göteborg med dessa vakter samt gaderoberna.

 

Jag tycker visst man har rätt att tjafsa för ibland begås det fel och då kan dessa wannabe snutar med låtsas brickor f*n tåla lite tjafs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet. Vi kan lämna det där. Jag behöver inte förklara hur jag vet. Jag vet. Du behöver inte tro på mig, det är ett inlägg i debatten. :)

 

Intressant debattteknik när du kräver raka svar av andra. :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker visst man har rätt att tjafsa för ibland begås det fel och då kan dessa wannabe snutar med låtsas brickor f*n tåla lite tjafs.

 

Och vad har du uppnått med det tjafsandet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad har du uppnått med det tjafsandet?

Troligtvis har jag fått en blåtira av en steroidpundande, bråksökande och patetisk människa ;) Nej men allvarligt talat så tycker jag man ska stå upp för sig om man har blivit felbehandlad, med det säger jag inte att det inte finns massa puckon i krogkön utan att det finns minst lika mycket idioter på "andra sidan" (vakter, poliser, milittärer, kontrollanter). Allt i livet handlar inte om att vinna något! Och hade inte majoriteten av alla Svenskar varit så flata och rädda så hade man kanske kunnat få till i vilket fall en liten förändring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför uppröras över kontrollanten? Upprörs i stället över de som fuskar och inte gör rätt för sig.

 

När det gäller krogvakter, oavsett vilket släkte de tillhör, provocerar man dem inte så slipper man också fundera över släktskapet. Problemet är också här "kunden", som överförfriskad inte kan ta ett nej för ett nej utan övergår i oförskämdheter och sen klagar på övervåld när det visar sig att krogvakten är mer vältränad.

 

 

Äntligen ett stänk förnuft bland moralpaniken. Man ska ha giltigt kort, har man inte det får man legitimera sig eller vänta på polisen. Tråkigt att kvinnan verkar ha skäl att bli upprörd över det, men det ska inte gå ut över kontrollanterna. Om det hade varit en efterlyst bankrånare? ... eller ännu värre: En efterlyst pedofil? - HJÄLP BEVARE OSS VÄL; DÅ MÅSTE STENARNA FRAM och kontrollanten blir dagens hjälte som höll kvar honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvinnan i fråga hade inte gjort nåt fel. Kortet hade gått sönder eller nåt liknande som bortom hennes kontroll. Ingen teknik är ofelbar, men i Västtrafiks värld är den ofelbar och då behandlar man sina kunder därefter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan inte veta hur det verkligen gick till där på spårvagnen. Dom ville kvarhålla henne på plats tills polisen kunde ta över, men polisen dök inte upp och omhändertagandet drog ut på tiden lite väl mycket. Situationer som denna har en tendens att skapa mycket frustration hos de inblandade. Det blir liksom ett onaturligt "vänteläge".

 

Jag funderar på vilken rätt kontrollanterna hade att hålla henne. Brottet: "bedrägligt beteende". Är straffet för det brottet mer än 6 mån fängelse? Kanske... I så fall är det ett "envarsgripande". Men dom kanske har mer rättigheter som tjänstemän (i myndighetsutövning).

 

En sak har jag i alla fall lärt mig och det är att inte brusa upp för en kort artikel i dagspressen. Verkar historien konstig eller alltför absurd, så är det oftast någon viktig pusselbit som saknas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I så fall är det ett "envarsgripande".

 

Knappast, eftersom envarsgripande kräver "på bar gärning", och det kan det aldrig handla om när det är oklart om nåt fel föreligger. Här verkade det vara ett solklart fall av tekniskt fel, och kvinnan fick lida för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant debattteknik när du kräver raka svar av andra. :utskallning:

 

Nu är ju du ute efter att bråka...skärp dig. Vill du att jag ska bevisa en poäng genom att berätta om mitt privatliv? Ta min observation som en del av debatten eller avfärda den som osanning. Jag tror inte att du som sjukskriven rörmokare i långtbortistan har så mycket erfarenhet av göteborgs undre värld att du vet vad "dessa killar" som du kallar dom gillar att skylta med och inte. 2 krogar i min närhet ägs t.om av kriminella gäng.

 

Släppte jag en bomb eller? Är det en nyhet att det anställs yrkeskriminella inom krog-restaurangbranschen och att dessa ofta hamnar i dörren? Jag trodde det var allmänt känt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappast, eftersom envarsgripande kräver "på bar gärning", och det kan det aldrig handla om när det är oklart om nåt fel föreligger. Här verkade det vara ett solklart fall av tekniskt fel, och kvinnan fick lida för det.

Jag måste ha läst artikeln slarvigt... :P

 

Ja, i så fall kan man ju knappast tala om ett envarsgripande. Du har säkert koll på om kontrollanterna har någon annan (lagstadgad) rätt till att kvarhålla kvinnan. Spontant så tror jag inte att dom har det. I så fall är det j**ligt illa för kontrollanterna... olaga frihetsberövande.

 

Jag läste lite noggrannare. Tydligen hade hon gjort rätt för sig, men vägrade på begäran visa legitimation. Och enbart därför ville dom kvarhålla henne, men inget brott har begåtts. Hmm... knivigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak har jag i alla fall lärt mig och det är att inte brusa upp för en kort artikel i dagspressen. Verkar historien konstig eller alltför absurd, så är det oftast någon viktig pusselbit som saknas...

 

 

:respekt:

 

Jepp. Att hamna i moralpanik-tillstånd över en artikel i skvallerpressen är lite lustigt.

 

Att som jag, hamna i "moralpanik-panik" kanske inte heller är så övervägt. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Släppte jag en bomb eller? Är det en nyhet att det anställs yrkeskriminella inom krog-restaurangbranschen och att dessa ofta hamnar i dörren? Jag trodde det var allmänt känt?

I vart fall jag tycker mig ha läst mycket om problem i storstäderna med kriminellt aktiva ordningsvakter.

 

Har det inte också skrivits mycket om någon jugoslavisk maffia som styr och ställer i garderoberna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vart fall jag tycker mig ha läst mycket om problem i storstäderna med kriminellt aktiva ordningsvakter.

 

Har det inte också skrivits mycket om någon jugoslavisk maffia som styr och ställer i garderoberna?

 

Exakt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller att man känner en polis som pratar bredvid mun...

 

 

I vart fall jag tycker mig ha läst mycket om problem i storstäderna med kriminellt aktiva ordningsvakter.

 

BOOM

 

 

Som Steve Jobs skulle sagt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att inte tala om spelmaskinerna som står på alla krogar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvinnan i fråga hade inte gjort nåt fel. Kortet hade gått sönder eller nåt liknande som bortom hennes kontroll. Ingen teknik är ofelbar, men i Västtrafiks värld är den ofelbar och då behandlar man sina kunder därefter.

 

 

Vi kan inte veta hur det verkligen gick till där på spårvagnen. Dom ville kvarhålla henne på plats tills polisen kunde ta över, men polisen dök inte upp och omhändertagandet drog ut på tiden lite väl mycket. Situationer som denna har en tendens att skapa mycket frustration hos de inblandade. Det blir liksom ett onaturligt "vänteläge".

 

Jag funderar på vilken rätt kontrollanterna hade att hålla henne. Brottet: "bedrägligt beteende". Är straffet för det brottet mer än 6 mån fängelse? Kanske... I så fall är det ett "envarsgripande". Men dom kanske har mer rättigheter som tjänstemän (i myndighetsutövning).

 

En sak har jag i alla fall lärt mig och det är att inte brusa upp för en kort artikel i dagspressen. Verkar historien konstig eller alltför absurd, så är det oftast någon viktig pusselbit som saknas...

 

 

Knappast, eftersom envarsgripande kräver "på bar gärning", och det kan det aldrig handla om när det är oklart om nåt fel föreligger. Här verkade det vara ett solklart fall av tekniskt fel, och kvinnan fick lida för det.

 

 

Jag måste ha läst artikeln slarvigt... :P

 

Ja, i så fall kan man ju knappast tala om ett envarsgripande. Du har säkert koll på om kontrollanterna har någon annan (lagstadgad) rätt till att kvarhålla kvinnan. Spontant så tror jag inte att dom har det. I så fall är det j**ligt illa för kontrollanterna... olaga frihetsberövande.

 

Jag läste lite noggrannare. Tydligen hade hon gjort rätt för sig, men vägrade på begäran visa legitimation. Och enbart därför ville dom kvarhålla henne, men inget brott har begåtts. Hmm... knivigt.

 

Ja, här har vi väl pudelns kärna.. vem gjorde rätt o vem gjorde fel, men framförallt vad kommer hända?

 

Kommer kvinnan anmäla kontrollanterna för olaga frihetsberövande?

Kommer då kontrollanterna anmäla kvinnan för våld mot tjänsteman?

Kommer Västtrafik anmäla kvinnan för bedrägligt beteende?

Kommer kvinnan få ersättning för "allmän sveda o värk"?

 

:ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns de som vägrar blåsa i ballongen när polisen stoppar dem i vanliga kontroller...då blir inte farbror polisen trevlig längre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns de som vägrar blåsa i ballongen när polisen stoppar dem i vanliga kontroller...då blir inte farbror polisen trevlig längre...

 

Blåsa i ballong, vilken tid lever du i? Skaru på fest? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi säger så här nere.trots att det ingen ballong är .. :lol:

En sköterska jag prata med igår var lite upprörd över att blivit stoppad två ggr igår morse på väg till jobbet, hade ju max otur, tror jag fått blåsa 3-4 ggr under hela min körkortstid...

 

(hade hon blåst i trumpeten hade jag nog undrat lite... ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi säger så här nere.trots att det ingen ballong är .. :lol:

En sköterska jag prata med igår var lite upprörd över att blivit stoppad två ggr igår morse på väg till jobbet, hade ju max otur, tror jag fått blåsa 3-4 ggr under hela min körkortstid...

 

(hade hon blåst i trumpeten hade jag nog undrat lite... ;) )

 

Var hon full? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag inte, då hade hon inte fått sticka mig ;)

 

Men visst är det bra att de gör nykterhetskontroller på morgonen, finns många som kör bakfulla efter varit ute på "lillelörda" och bälgat i sig alltför många starköl och annat olämpligt i samband med bilkörning.

Visst kan en del bli sura som missar tio minuter på jobbet, men hellre det än att någon rattfull orsakar en annans människas totala frånvaro på sin arbetsplats.

 

Att då käfta med polisen och säga att "jag inte har tid med att blåsa" eller annat dumt svar är ju bara idiotiskt. Bara att blåsa och få ett vänligt: trevlig resa, kör försiktigt. är väl bara positivt..

 

Minns inte siffrorna, men det kör en stor mängd berusade människor till jobbet, varje dag, oavsett om de varit ute och festat eller alkolister som borstar varje dag.

Dumt nog varnar polisen om att det ska ske nykterhetskontroller påföljande dag.

I alla fall här i Göteborg.

 

men nu har vi kommit från ämnet...det var biljettkontroller, inte nykterhetskontroller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vart fall jag tycker mig ha läst mycket om problem i storstäderna med kriminellt aktiva ordningsvakter.

 

Men...man får väl inget ordningsvaktsförordnande om man har kriminellt förflutet, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men...man får väl inget ordningsvaktsförordnande om man har kriminellt förflutet, eller?

 

Det är ju bara brottregistret som räknas. Möjligen vissa andra polisregister som finns. De som inte "fastnat i nätet" än kan bli ordningsvakter ändå. Fast jag gissar att tigerpolisen använde "ordningsvakt" lite slarvigt. Många som står i dörrar kan ju vara "entrévärdar" och är då varken ordningsvakter eller väktare, utan bara inhyrda biffar som kan ha vilken bakgrund som helst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...