Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Måste man konvertera till itunes för att titta?


elmaco12

Rekommendera Poster

Hejsan

 

funderar på att köpa en apple TV men faktumet att man måste konvertera alla videofiler (eftersom 99,99% är i .avi) får mig att tveka!

 

Så vad jag egentligen undrar är om det finns någon sätt att slippa detta? Kan man göra några inställningar eller ladda ned någon "fix" så att man kan titta på .avi?

 

tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man Kan Hacka sin ATV med något som heter Patchstick se på http://vagnretur.nu/2007/07/01/hacka-din-a...u/#comment-1264

 

för mer info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
supermatrosen

Förstår inte problemet med att konvertera filer. Detta tar inte speciellt lång tid. Ett vanligt avsnitt av en tv serie som vanligen ligger runt 350mb tar ca 50 min på högsta kvalitet att konvertera i isquint. Låt konverteringen stå på över natten så har du snart en hel hög med material att titta på. Eller låt datorn stå på när du är på jobb eller skola. Detta är varken jobbigt eller svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet med det är om man laddar hem ett nytt avsnitt av en tv-serie och ville se det snabbt, då orkar man inte sitta o vänta 50 minuter extra för att se det på tvn..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

därför köper man serier på dvd istället för att ladda hem...tjohoo så är vi lagliga också och alla är nöjda :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

därför köper man serier på dvd istället för att ladda hem...tjohoo så är vi lagliga också och alla är nöjda :)

 

 

Vill man vänta ett år eller 2 på att se serierna så visst. Själv föredrar jag se dem dagen efter de visats på TV i USA :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte den sortens tankesätt att man föredrar att vara olaglig p.g.a. något som går på tv...så du tycker inte serien är så bra att den är värd att betala för? du tycker inte de ska få in pengar så de kan göra fler säsonger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte problemet med att konvertera filer. Detta tar inte speciellt lång tid. Ett vanligt avsnitt av en tv serie som vanligen ligger runt 350mb tar ca 50 min på högsta kvalitet att konvertera i isquint. Låt konverteringen stå på över natten så har du snart en hel hög med material att titta på. Eller låt datorn stå på när du är på jobb eller skola. Detta är varken jobbigt eller svårt.

 

Jag hade en kopia av 'californication' pa min dator i .mkv format eller vad det heter. Det var en fil pa ca 600mb som var i 720p med surround ljud. Jag tankte konvertera den till Apple tv format och satte igang den over natten... Nar jag vaknade nasta dag sa hade den fortfarande 20 timmar kvar!

 

Jag tror jag far uppgradera min dator innan det kan bli aktuellt. Men jag tror anda att HD material kommer ta sin lilla tid att konvertera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade gärna betalat för att kunna se programmen lagligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...