Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Spela in TV-program

Exdiaq

Recommended Posts

Undrar om någon vet hur man går till väga för att spela in TV-program från en box till MacBooken (om det går)? Vad för sorts program behöva och vad för sorts kablage?

Ska kolla imorgon vad det är för modell på Canal Digital-boxen.

Tjena!

Det du söker är en Elgato EyeTV Hybrid för 1300 spänn inklusive frakt. Jag köpte en på macoteket för ett par dagar sedan och är sjukt nöjd. Jag kan kolla på kabeltv, digitaltv och spela både xbox och kolla på film samtidigt.

Dessutom kan jag med en knapptryckning spela in allt som visas på skärmen. Fantastiskt!! :)

/Philip

Jag använder Elgato EyeTV 250+, kostar ca 2.300 kr och fungerar som den ovan förutom att den har hårdvaru encoder. Detta innebär att datorn inte belastas med att digitalisera tv signalen när du kör analog signal in. Jag är mycket nöjd.

/Advisor

Jag använder Elgato EyeTV 250+, kostar ca 2.300 kr och fungerar som den ovan förutom att den har hårdvaru encoder. Detta innebär att datorn inte belastas med att digitalisera tv signalen när du kör analog signal in. Jag är mycket nöjd.

/Advisor

Jo det funkar riktigt bra :ThumbsUp:

Tjena!

Det du söker är en Elgato EyeTV Hybrid för 1300 spänn inklusive frakt. Jag köpte en på macoteket för ett par dagar sedan och är sjukt nöjd. Jag kan kolla på kabeltv, digitaltv och spela både xbox och kolla på film samtidigt.

Dessutom kan jag med en knapptryckning spela in allt som visas på skärmen. Fantastiskt!! :)

/Philip

Hade tänkt köpa en sådan nu efter jul och visste att den går att koppla till PS2 etc. Men går verkligen en box att koppla in med? Sjukt bra i så fall :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...