Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPod Touch för nybörjaren


Wheatley

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har precis lagt vantarna på en iPod Touch! Sjukt snygg och smart på alla sätt!

 

Har några frågor dock:

 

1. Vad jag har förstått kan den inte användas som extern disk (läggs inte på skrivbordet). Kan det lösas med något 3:e-parts-tillägg?

 

2. I kartongen följde med 2 plastbitar (en genomskinlig och en vit). Vad används dessa till?

 

3. Såg i en annan tråd en bild på hur iPod Touch kunde "ställas upp" med den medföljande kartongen som stativ. Jag fattar inte hur det skall tänkas fungera?

 

4. Kan man installera andra program på Touchen? Har hört om nåt som kallas installer, men hur fungerar det?

 

5. Finns det någon MSN-klient?

 

6. Andra coola features som jag borde veta om? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har precis lagt vantarna på en iPod Touch! Sjukt snygg och smart på alla sätt!

 

Har några frågor dock:

 

1. Vad jag har förstått kan den inte användas som extern disk (läggs inte på skrivbordet). Kan det lösas med något 3:e-parts-tillägg?

 

2. I kartongen följde med 2 plastbitar (en genomskinlig och en vit). Vad används dessa till?

 

3. Såg i en annan tråd en bild på hur iPod Touch kunde "ställas upp" med den medföljande kartongen som stativ. Jag fattar inte hur det skall tänkas fungera?

 

4. Kan man installera andra program på Touchen? Har hört om nåt som kallas installer, men hur fungerar det?

 

5. Finns det någon MSN-klient?

 

6. Andra coola features som jag borde veta om? :fundersam:

 

1. ingen aning

2. genomskinlig: ställ till touchen, den vita är till docken som finns till iPod

3. det är nog den genomskinliga plastbiten som används

4. jailbrake finns =) sök på det här på forumet så eller google så hittar du

5. inte vad jag vet

6. njae, jag har inte hunnit utforska så mycket än =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har precis lagt vantarna på en iPod Touch! Sjukt snygg och smart på alla sätt!

 

Har några frågor dock:

 

1. Vad jag har förstått kan den inte användas som extern disk (läggs inte på skrivbordet). Kan det lösas med något 3:e-parts-tillägg?

 

2. I kartongen följde med 2 plastbitar (en genomskinlig och en vit). Vad används dessa till?

 

3. Såg i en annan tråd en bild på hur iPod Touch kunde "ställas upp" med den medföljande kartongen som stativ. Jag fattar inte hur det skall tänkas fungera?

 

4. Kan man installera andra program på Touchen? Har hört om nåt som kallas installer, men hur fungerar det?

 

5. Finns det någon MSN-klient?

 

6. Andra coola features som jag borde veta om? :fundersam:

 

1. Har hört att detta inte äns går att lösa med tredjepartsprogram, tyvärr : / Men det finns andra sätt att få över saker till Touchen och använda den som ett slags usbminne.

2. Ja du har svaret redan

3.hm

4. För att kunna installera tredjepartsprogram behöver du (i nuläget, ändras troligen i februari) "jailbreaka" den, det vill säga hacka den. Väldigt enkelt, det enda lilla krånglet kan vara att negradera den till 1.1.2 (antar att din nya Touch redan är vers. 1.1.2) men det är egentligen inte svårt. Sök på forumet och youtube så hittar du fin fina guider.

5. När du har hackat den kan du använda t.ex Apollo, som sagt.

6. Efter Jailbreak processen finns det oerhört många olika features som du enkelt kan slänga in i iPoden, t.ex. Nes-emulatorn, iPhone Appsen, Customize och iPhysics. Nu har även hackare lyckats bygga en mick som man kopplar in i "itunes-kabel-ingången". De har även fått VOIP att funka så inom en ganska snar framtid kan du nog ringa med din touch :P

 

Underbar manick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...