Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ctr+Alt+Delete?

Rexoar

Recommended Posts

Halloj nu e d lite akut, datorn verkar ha hängt sig, musen fungerar men ja kan inte trycka på något.. finns det något liknande för ctrl alt delete där man får upp programmen och kan stänga ner det som hängt sig??

Tänkte också passa på att fråga om ni vet nn codec man kan skaffa för att kunna se sina .avi filer när man går in via media menyn(fjärrkontrollen).

och en sista fråga iom att jag e ny innom laptops överhuvetaget.. ska man försöka ha datorn ikopplad till nätsladden så ofta man kan, lr ska man ta loss den så snart som batteriet är fullt?

tack på förhand o sorry för alla frågor :P:D

d kan jag säkert, men det är det som är problemet att jag inte vill försöka iom att allt kommer att försvinna då.. :S men finns d ingen annan utväg får ja väl göra så..

Tvångsavsluta finns under Apple-menyn och där finns även tangetkombinationen.

Du ska om möjligt alltid driva datorn på näström, så ha laddaren inkopplad när det går. Det spar på batteriet.

julle_ironrose

post-10381-1197574651_thumb.png

skrev "tvångsavluta" i Hjälp

och fick upp följande... Det kanske

inte hjälper, om det hängt sig "rejält" :mellow:

Tänkte också passa på att fråga om ni vet nn codec man kan skaffa för att kunna se sina .avi filer när man går in via media menyn(fjärrkontrollen).

Om de va i Frontrow du menade så ladda ner Perian så borde de funka, sitter på jobb så jag kan ej ge någon länk.

Lycka till...

Halloj nu e d lite akut, datorn verkar ha hängt sig, musen fungerar men ja kan inte trycka på något.. finns det något liknande för ctrl alt delete där man får upp programmen och kan stänga ner det som hängt sig??

och en sista fråga iom att jag e ny innom laptops överhuvetaget.. ska man försöka ha datorn ikopplad till nätsladden så ofta man kan, lr ska man ta loss den så snart som batteriet är fullt?

tack på förhand o sorry för alla frågor :P:D

Ursäkta en gammal grinig gubbe, men det tog en bra stund innan jag förstod alla dina förkortningar, så som: "e d" har jag klurat ut att det ska betyda "är det" och "lr" antar jag betyder "eller"?

Jag är i vanliga fall ingen språkfascist, men snälla tänk på att alla här på forumet inte är i tonåren och faktiskt uppskattar om man skriver någorlunda förståeligt.

Stava fel och krångla till det för oss gör vi väl lite alla till mans, men vi kan väl försöka hålla oss till att använda riktiga ord i stället för obskyra förkortningar som kanske bara förstås i vissa åldersgrupper??

Nu ska jag sluta klaga och passa på att tacka för att du ställde frågan, jag lärde mig ett och annat på dem svaren du fick! :skondans:

tack för alla svar! :D var tillslut tvungen att starta om, men nu vet jag de 3 alternativen som finns till nästa gång så super! även tack för upplysningen om att alltid försöka ha strömsladden i, är ju som sagt helt ny inte på bara mac utan även bärbart :) och slutligen då tack för svaret om frontrow :D ska prova ladda ner det nu och se om det funkar! tack! :D

Ursäkta en gammal grinig gubbe, men det tog en bra stund innan jag förstod alla dina förkortningar, så som: "e d" har jag klurat ut att det ska betyda "är det" och "lr" antar jag betyder "eller"?

Jag är i vanliga fall ingen språkfascist, men snälla tänk på att alla här på forumet inte är i tonåren och faktiskt uppskattar om man skriver någorlunda förståeligt.

Stava fel och krångla till det för oss gör vi väl lite alla till mans, men vi kan väl försöka hålla oss till att använda riktiga ord i stället för obskyra förkortningar som kanske bara förstås i vissa åldersgrupper??

Nu ska jag sluta klaga och passa på att tacka för att du ställde frågan, jag lärde mig ett och annat på dem svaren du fick! celb (7).gif

haha jag är ledsen :P försöker alltid skriva ut de dela orden, men som sagt så var det lite akut och försökte skriva det snabbt! men ursäkta för det iaf, rätt ska vara rätt ;) ska försöka att inte ha för bråttom nästa gång :) (jag är inte i tonåren.. men det sitter kvar hehe :P)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...