Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Begränsning i antalet port forwards?

andreasc

Recommended Posts

Jag satt i går kväll och fixade med min router här hemma för att försöka snabba upp överföringshastigheten på MSN Messenger, som jag höll på att bli fullkomligt rabiat på.

Hittade den eminenta sidan www.portforward.com som har väldigt enkla och hjälpsamma guider för alla möjliga olika routrar. Och ja, överföringshastigheten på MSN Messenger sköt i höjden!

Nu till mitt lilla problem. Det verkar som det finns en begränsning för hur många port forwardings man kan göra i min router. Detta skapar ännu inga problem, men om jag ska göra samma konfigurationer på husets andra dator så hamnar jag snart i trubbel.

Undrar därför om det finns något sätt att komma runt detta?

Som jag har gjort det nu så har jag 13 st port forwardings i min router, således för 13 olika portar. Ett tiotal av dessa portar är på varandra följande, så jag funderade på om man inte kunde skriva exempelvis 1094-1102 i stället för att göra en inställning för varje port.

Här är länken till guiden på portforward.com som jag följde, i fall det bättre förklarar vad jag egentligen menar.

http://www.portforward.com/english/routers...N_Messenger.htm

klart man kan öppna ett "range", står i bruksen för routern var och hur, brukar vara med ett "-" som du skrev.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...