Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta .icc-profil på iMac 20" ?


geezarn

Rekommendera Poster

Hejsan. Har glosat igenom forumet en inte hittat någon tråd som stämmer in på detta. Jag har en färdig .icc-profil som jag vill tillämpa på min skärm men får det inte att fungera. Har provat att kopiera in den på alla mappar som har dessa profiler men den dyker ändå inte upp i >systeminställningar>bildskärmar>färg. Gör jag något fel eller går det bara inte att applicera mitt foto-labbs .icc-profil? Tacksam för svar!

(Anledningen till att jag vill köra denna är att bilderna jag framkallat blir aningen mörkare än de är på skärmen trots att jag kört med Huey kalibrator)

Eller nån kanske har nåt tips på hur jag annars ska göra? (Jo jag har dragit ner ljuset på skärmen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lagt .icc-profiler i hårddisken/libary/colorsync/profiles. Det fungerar bra det, och de dyker up som de ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lagt .icc-profiler i hårddisken/libary/colorsync/profiles. Det fungerar bra det, och de dyker up som de ska.

 

Ok, ja det är så jag fattat att man ska göra men det fungerar inte för mig, dyker inte alls upp som de ska superirriterad.gif Har provat med allt jag kan komma på utan resultat. Tack ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...