Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Inköpt efter v.45, 1.1.2?

LiveX

Recommended Posts

Om telefonen är inköpt efter v45 (om det var då 1.1.2 kom), är det garanterat 1.1.2 på telefonen då?

Jag har fått tag i en som är köpt v.47 i usa, oöppnad, så jag funderar på om man ska sälja skiten på en gång eller om man ska öppna den och kolla??

Kolla på serienumret vilken vecka telefonen är tillverkad istället, serienumret står på undersidan av lådan. 4:e och 5:e siffran talar om vilken vecke telefonen är tillverkad, men risken att de är en 1.1.2 är nog överhängande

FredrikBergstrom

Ett allmänt serienummer är xxxXXxxxxxx. De stora X'en står för vilken vecka den är tillverkad. 44 ELLER tidigare går att låsa upp, 45 ELLER senare är 1.1.2.

Ett allmänt serienummer är xxxXXxxxxxx. De stora X'en står för vilken vecka den är tillverkad. 44 ELLER tidigare går att låsa upp, 45 ELLER senare är 1.1.2.

Min har XX = 42 är 1.1.2 och går inte att låsa upp

FredrikBergstrom
Min har XX = 42 är 1.1.2 och går inte att låsa upp

Då är den uppgraderad till 1.1.2, inte köpt med 1.1.2. Din går att låsa upp och ringa med! :)

Då är den uppgraderad till 1.1.2, inte köpt med 1.1.2. Din går att låsa upp och ringa med! :)

Nope. Köpt med 1.1.2. Men ger du mig tips på hur jag gör i så fall så tack tack =)

Man kan kolla denna lilla tabell från ifun.se

eller följ länken.

http://www.ifun.se/iphone-tillverkade-v39-...r-111-firmware/

7*745 -> 1.12 Firmware

7*744 -> 1.11 Firmware

7*743 -> 1.11 Firmware

7*742 -> 1.11 Firmware

7*741 -> 1.11 Firmware

7*740 -> 1.11 Firmware

7R739 -> 1.11 Firmware

7S739 -> 1.11 Firmware

Tror inte man ska lita för mkt på den där listan, jag har en från vecka 43 som har den nya bootloadern och går inte att låsa upp, men de kanske har nått att göra med att den är köpt i skottland oxå, för alla som såldes här borta hade väl nya bootloadern

Tror inte man ska lita för mkt på den där listan, jag har en från vecka 43 som har den nya bootloadern och går inte att låsa upp, men de kanske har nått att göra med att den är köpt i skottland oxå, för alla som såldes här borta hade väl nya bootloadern

Precis. Min är köpt i london förra veckan och den har 1.1.2 ("out of the box") med 4.6 bt.

Precis. Min är köpt i london förra veckan och den har 1.1.2 ("out of the box") med 4.6 bt.

Jaa de är jävligt synd faktiskt, men men jag kan ju iaf använda min här i skottland, dock hade de varit najs att slippa byta telefon bara för att man ska till sverige under julen.

FredrikBergstrom

För att klargöra lite saker:

- Listan stämmer och gäller iPhones från USA, INGA ANDRA (Dessutom kan jag mer eller mindre konfirmera alla uppgiter i den, jag har låst upp över 40 telefoner med alla möjliga XX-nummer)

- ALLA telefoner köpta i Europa (inte begagnade såklart) har 1.1.2

För att klargöra lite saker:

- Listan stämmer och gäller iPhones från USA, INGA ANDRA (Dessutom kan jag mer eller mindre konfirmera alla uppgiter i den, jag har låst upp över 40 telefoner med alla möjliga XX-nummer)

- ALLA telefoner köpta i Europa (inte begagnade såklart) har 1.1.2

Ahaa, förstod att de var nått special med UK telefoner. Däremot har de ju förekommit vissa avvikelser även bland USA köpta telefoner iaf om man läser på hackint0sh.

jag ska kolla detta. Btw, är det nån som vill köpa en Iphone, jag råkade visst köpa två :P då en 1.1.2, om det är nån som är intresserad så är det bara att höra av sig.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...