Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

köp av AirpPort Extreme från U.S.A


co.est

Rekommendera Poster

hej, finns det någon orsak att inte köpa en airport extreme basstation när jag åker till u.s.a?

jag antar att det kan vara en skillnad med kontakt och strömstyrka? i så fall går det att lösa med ny sladd, adapter eller dyligt?

 

jag har även noterat att det verkar finnas två artikelnummer på airport extreme, MB053LL/A och MA073LL/A. Kan någon vänligt sinnad klargöra för skillnaden? Finns det flera generationer av Airporten?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den första modellen hade inte gigabit ethernet.

Jag köpte en i Kanada och den fungerar perfekt här.

Jag behövde bara köpa en vanlig apparatsladd med svenskt kontakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

menar du den äggformande eller en tidigare "kantig"? ifall det nu finns två kantiga varianter - vilken är vilken?

 

 

Den första modellen hade inte gigabit ethernet.

Jag köpte en i Kanada och den fungerar perfekt här.

Jag behövde bara köpa en vanlig apparatsladd med svenskt kontakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns 2 versioner av den nya fyrkantiga modellen.

MA073LL/A har 10/100 Lan

MB053LL/A har gigabit ethernet.

Jag köpte den första modellen och är mycket nöjd. Den har mycket bra räckvid, grannen i huset bredvid har nästan full styrka.

Jag hade en dyr Netgear Mimo router tidigare men hade problem med iChat. Det fungerade att videochatta med de flesta men inte alla. En del router fabrikat leker inte bra med varann.

Ett alternativ till att köpa svensk sladd är att kapa av USA kontakten och sätta på en svensk kontakt. Jag har gjört det med många apple sladdar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

ok, nu är extremen här! Stöter dock på ett problem direkt när jag ska installeraden via airport-verktyget. Först ska jag ange land jag befinner mig i och sverige finns inte som alternativ. jag kan välja mellan chile, canada, mexico, usa, puerto rico samt columbia. Sen ska jag ange Radioläge, b/g-kompatibel eller a-kompatibel??

 

hjälp!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välj Kanada, jag köpte min där. Välj b/g, "a" tror jag inte används så mycket, det blev aldrig en populär standard. Annars kan du köra i N mode om din dator har stöd för det.

Hoppas att det går bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välj Kanada, jag köpte min där. Välj b/g, "a" tror jag inte används så mycket, det blev aldrig en populär standard. Annars kan du köra i N mode om din dator har stöd för det.

Hoppas att det går bra

 

tack! provade innan du svarade med den iställning du skrev fast jag tog USA. verkar funka fint!

 

Dock har den problem att ansluta till min externa hårdisk som är kopplad till den. jag ser den som enhet i finder men den står bara och tuggar på "ansluter"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...