Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag är den 96,275,601:e rikaste människan på jorden...


Gäst iMatte

Rekommendera Poster

Så här inför julhetsen:

Jag är den 96,275,601:e rikaste människan på jorden vilket innebär att ca 98,4% av jordens befolkning är fattigare än vad jag är. Bara inkomster har räknats, ingen förmögenhet och framför allt ingen samhällsförmögenhet, som insparad pension, sjukpenning etc. Räknar man sånt ökar troligen klyftorna änu mer.

 

Hur rättvis är världen?

 

logo.gif

 

 

Hur rik är du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Jag rik jag.... 600,091,955... :borstatanderna: iMatte borde ha en årsinkomst på runt 330.000 om jag räknade rätt. Det blir många öringflugor.... :donjuan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Ja det var som tusan, hamnade på strax under top 14% av världens rikaste. Äntligen!

Kan sätta en av mina överflödiga sekiner på att jag skulle komma ännu högre på lyckligast-i-världen-tabellen. :foralskad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59,029,289 Känner mig rik, knappast trovärdig siffra men men... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma summa I svenska kronor omvandlat till Euro resp Dollar skiljer 20 miljoner placeringar intressant... Vem sa att dollarn blivit värdelös? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rik jag.... 600,091,955... :borstatanderna: iMatte borde ha en årsinkomst på runt 330.000 om jag räknade rätt. Det blir många öringflugor.... :donjuan:

 

Hmm...din snokare... Det här var ju tänkt som en tankeställare för oss välgödda västerlänningar och inte nån mini-variant av Ratsit... :utskallning:

Och flugorna binder jag själv... :) Pengarna ska dessutom räcka till bilverkstan, döttrarnas kläder och morötter.

Och för protokollet: Du tjänar alltså 180 000? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...din snokare... Det här var ju tänkt som en tankeställare för oss välgödda västerlänningar och inte nån mini-variant av Ratsit... :utskallning:

Och flugorna binder jag själv... :) Pengarna ska dessutom räcka till bilverkstan, döttrarnas kläder och morötter.

Och för protokollet: Du tjänar alltså 180 000? ;)

50% rörmokis.... 50% sjukersättning. Sjukersättning är inte fett..... men vem syr dina döttrars kläder? Dior? Gucci? :elaktflin:

 

Du är säkert värd din lön sett ur svenskt perspektiv. Dessutom vet jag av alla miljoner (?) trådar att du använder dem bättre än de flesta.

 

Men jag har lite svårt att tro att det är bara 100 miljoner människor på jorden som tjänar 330,000:- och mer..... USA, Japan, Tyskland, England, Australien, Singapore mmmm finnn det folk som tjänar massor. Jag hade gissat att det fanns 100 miljoner bara i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma summa I svenska kronor omvandlat till Euro resp Dollar skiljer 20 miljoner placeringar intressant... Vem sa att dollarn blivit värdelös? :borstatanderna:

 

Hur menar du nu? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1,172,840,962/19.54%, Endast på studiebidrag.

 

 

5,812,047,429/96.86%, Samma summa i euro...

 

Börjar tro att det här är nån sorts scam...

 

Edit: Några minuter senare har jag ökat 160 miljoner placeringar, skumt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du nu? :huh:

 

350,000 SEK = 54,428$ = 57,309,963 rikaste blah blah

350,000 SEK = 37,065€ = 75,813,827 rikaste...

 

37,065€ = 54,428$....

 

Hur blir man rikare genom att ha dollar ist för Euro? Ok att denna lilla sida inte har aktualle växelkurser kanske men med samma summa blir man rikare med dollars! ;)

 

"I guess the color of money is GREEN"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

You are the 54,228,147 richest person in the world!

 

You're in the TOP 0.9% richest people in the world! :deppig:

 

Och det innan skivan släpps.

 

Jag är glad att vi har bestämt att vi ska ge en stor del av vinsten till välgörenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

You are the 678,692,953 richest person in the world!

 

You're in the TOP 11.31% richest people in the world!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om man går med förlust varje år, om man har en massa skulder... Dock verkar inte kalkylatorn fungera något bra vid negativa tal...

"You are the richest person in the world!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade med alla valutor, Dollar och Yen gav bäst placering medan Euron gav sämst placering.

post-180-1197495054.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att skulder räknas egentligen. Har man möjlighet att låna pengar, t.ex CSN, så får man trots allt se sig ganska lyckligt lottad. Även om det är lånade pengar så ger det mat på bordet mm och då är det trots allt så att man har det bra ställt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beklämmande att man känner sej så fattig men så ser man att nästan 90 % av världens befolkning inte ens når upp till min inkomstnivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner mig skamsen över att jag har det så förbannat bra nu. :deppig:

 

Dock fanns det tidigare dagar vi inte hade mycket att sätta på bordet,

fick leta kvarglömda mynt i varuvagnarna utanför Lidel hemma på Ireland

och för ett litet tag var vi hemlösa.

 

Man ska och kan aldrig glömma sådant.

Se på Ozzy Osbourne.

Han har aldrig glömt sina fattiga barnaår i Birmingham.

Han hade inte ens vinterskor.

 

Jag önskar att jag kommer att tjäna en djä..la massa pengar på musiken,

så att jag kan ge en massa pengar till barn som behöver dem.

Det är ett av de viktigaste, om inte det viktigaste, skälen till att jag satsar

för fullt på att komma någonstans med min musik nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...