Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari kan inte öppna syrianska. se


suryoyo_star

Rekommendera Poster

Hej!

 

Det är nämligen såhär att jag inte kan gå in på hemsidan www.syrianska.se genom safari och undrar vad jag kan göra för att lösa problemet

 

MvH

 

Johan G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna terminalen och klistra in:

 

defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu YES

 

Starta om Safari.

Nu har du en ny meny i Safari - Debug

Välj User Agent - 2 a raden i menyn och i den t.ex Windows MSIE 6.0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matrix

 

Jag är ny med mac, fattar faktisk inte va terminalen är för ngt :( kan du förklara e du snäll??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns under mappen Program -> Verktygsprogram. Där hittar du Terminalen.

 

Lycka till och välkommen till sekten förresten! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev in defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu YES o sen tryckte jag enter, stängde safari o öppna på nytt men inget hände. Glömde säga att när man går in på syrianska. se så står de att sidan kan bara öppnas om man har internet explorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men får du inte upp en Debug-meny längst till höger i menylisten på din skärm när du har Safari öppet? Låter märkligt i så fall. :huh:

 

Vad jag menar är att du måste gå in i den menyn och aktivt välja under "user agent" Internet Explorer for Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

joo hihi såg de nu, som sagt är ny fattar noll :P o nu ändra jag till WINDOES MSIE 6.0 men sidan funkar ändå inte. säger ladda ner internet explorer :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan du inte eftersom Microsoft beslutat sig för att lägga ner utvecklingen av IE för Mac för några år sedan och till och emed själva på slutet rekommenderade att man använde någon annan browser.

 

All right, det fungerade inte på det viset.

 

Kan du testa att ladda hem Firefox och ändra User agen i den och se om det fungerar.

Ladda hem Firefox här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

" Internet Explorer for Windows finns inte under user agent så jag kör på ditt andra råd, laddar hem firefox nu, förresten va grym du är, att du kan allt de här är sjukt grymt hihi :D och tack för dem snabba svaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara skoj att hjälpa till :skondans:

 

Grejen är ju att man själv suttit och svurit över sidor som verkligen låser ute folk för att dom inte kör en viss browser. Så tyvärr så skaffar man sig rutin efter ett tag på hur man lurar webbsidorna att tro att man kör MS:s operativ och browser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe de ju sant, man lär sig med tiden :) men jag har inte fattat detta än haha. ja har laddat hem firefox, hur ändrar jag på user agent? är det på samma sätt som jag gjorde på safari?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade nyss med att ändra user agent och gå in på syrianska.se och det funkade utmärkt med safari.

OBS att det står "Windows MSIE 6.0" i menyvalet i Debug-menyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe de ju sant, man lär sig med tiden :) men jag har inte fattat detta än haha. ja har laddat hem firefox, hur ändrar jag på user agent? är det på samma sätt som jag gjorde på safari?

Det är samma sak, ja. Se bara till att du verkligen väljer och att det blir aktiverat att du "ser ut som" IE för Windows, som k.gersen påtalar i inlägget ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wooohoooo det funka nu, hihi ja fick de o funka på safari oxå :D:D tack så mkt homie.. nu äre kul o ha mac haha :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kul att ha Mac, det är sant. Men ibland kan det faktiskt vara krångligare med, som i det här fallet.

 

Se till att du har kvar Firefox nu eftersom det kan vara strul med bl a Bank-ID på en del ställen. i 90% av fallen så kommer dock Safari att fungera med dina siter. Men har du bråttom någe vettlöst någon dag och bara MÅSTE komma in på en viss sajt så ær det bra att du slipper att ladda hem och installera Firefox igen.

 

Lycka till och återkom om det är någonting mer som vi kan hjälpa till med. Vi är ett stort gäng här som står till förfogande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket Gabbeman :) Jag kommer säkert att få fler problem längre fram men då vet jag vem jag kan vända mig till hihi.

 

Hare bäst, bye byee :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud så dåligt byggd sida.

Det är inte 1997 längre. Hör av dig till de på syrianska.se att deras sida är ett fuskbygge. Många som kör windows använder Firefox, det är alltså inte bara ett "mac-problem"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...