Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Leopard vs MSN


Isidor

Rekommendera Poster

Hej!

 

Efter det att jag uppgraderade till Leopard så har jag fått stora problem med mitt MSN (6.0.3): jag loggas ut med jämna mellanrum.

Någon som vet vad detta kan bero på?

 

 

 

MVH/

 

Isidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..hrm...nä, men seriöst?

 

 

/Isidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byt till Adium. Den vanliga MSNklienten är så otroligt dålig och ful i jämförelse med Adium att du kommer att förbanna dig själv för att du inte bytt tidigare. :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det har med att göra hur MSN fungerar mot din brandvägg. Så är det i alla fall med en PC-vän till mig som loggar in/ut ca en gång i minuten.

 

Lösningen är som alla säger: http://www.adiumx.com/

 

Det enda som är en aning sämre med adium är att filöverföringen mellan användare är aningen långsam. Annars är allt bättre!!!!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Jag tror det har med att göra hur MSN fungerar mot din brandvägg. Så är det i alla fall med en PC-vän till mig som loggar in/ut ca en gång i minuten.

 

Lösningen är som alla säger: http://www.adiumx.com/

 

Det enda som är en aning sämre med adium är att filöverföringen mellan användare är aningen långsam. Annars är allt bättre!!!!!!!!!!!!!!

Vet du anledningen till varför Aduim stryper så mkt då man laddar filer från varandra,

Precis som du säger, mkt stor nackdel med Adium att det blir så segt då man drar filer :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du anledningen till varför Aduim stryper så mkt då man laddar filer från varandra,

Precis som du säger, mkt stor nackdel med Adium att det blir så segt då man drar filer :(

Verkar som att det drar allt genom er central server.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men adium går det väll inte att köra webcam med? eller har jag bara inte begripit hur man gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aMSN skickar filer direkt och går inte igenom MS skit server. Cam fungerar också.

Sen att aMSN är buggig och ful får man stå ut med.

Mercury är en annan helt okej klient men får problem att den loggar ur sig och håller på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som att det drar allt genom er central server.

Hm okej, tråkigt på sånt bra prog. men men .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...