Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur hålla koll på egna inlägg?

xsu

Recommended Posts

Kanske främst riktat till er som har ett antal tusen inlägg bakom er, hur håller ni koll på i vilka trådar som ni svarar i? Finns det någon lista någonstans på forumet där jag kan se vilka trådar som jag senast skrivit inlägg till?

Om man går in på sin egen profil kan man ju se de 5, tror jag?, senaste inläggen man själv skrivit. Provade att lägga upp den delen på min dashboard, men det tog en jävla massa plats även fast jag valde att bara se de tre senaste, p.g.a. att den även visar en viss del av det man skrivit. Se bild:

post-14096-1197403538.png

Kan man hitta en smidigare lista här någonstans, som man skulle kunna slänga upp på dashboarden?

Jag klickar alltid på visa nya inlägg och kan se på pricken vid alla inlägg om jag har svarat där :)

Jag klickar alltid på visa nya inlägg och kan se på pricken vid alla inlägg om jag har svarat där :)

Den där gröna pricken? Finns en tråd som jag skrivit i visa ny inlägg, den har ingen sådan grön prick, är det det du menar?

Normalt trycker jag på senaste inläggen men inte för att hitta mina inlägg utan bara följa de senaste.

Skriver bara "9 tjarven" i adressfältet utan "". Det ger en sökning på forumet direkt och raddar upp alla inlägg med mig inblandade i.

En Opera grej som skapar sökningar lätt på vilka sökrutor /sidor som helst.

post-18285-1197406570.png

Jag har en mapp i webbläsarens meny, med namnet "Forum", där jag sparar viktiga saker,

bl.a. om jag tar del en tråd, och då ämnet inte längre är aktuellt så tar jag bort den från mappen.

Jag spar ett bokmärke där.

post-17076-1197407675_thumb.jpg

Den där gröna pricken? Finns en tråd som jag skrivit i visa ny inlägg, den har ingen sådan grön prick, är det det du menar?

Han menar nog den lilla vita pricken längst ner till höger i fyrkanten som ligger längst till vänster om trådtiteln. Jag har aldrig sett den förrän nu, jag trodde inte funktionen fanns här på MW (då har man lärt sig nåt nytt!). På många andra fora är det betydligt tydligare, som på t ex 99Mac.

Den pricken var verkligen diskret. Har aldrig lagt märke till den tidigare.

Det måste jag kolla. Nu hittade jag den i kolumn 1, längst till vänster. :)

Med vänlig hälsning

Olli

Här har vi den lilla vita om det är ngn som inte sett den än :)

Ahaa... den pricken... Trodde det bara var någon konstig fläck på skärmen eller nåt.

Tack så mycket för tipset :)

Trodde det bara var någon konstig fläck på skärmen eller nåt.

Som följer med när du scrollar :lol:

Va jag den enda som visste om pricken :o

Ja!

(Jag visste inte heller om den.)

Ahaa... den pricken... Trodde det bara var någon konstig fläck på skärmen eller nåt.

Tack så mycket för tipset :)

Så många trasiga pixlar... :borstatanderna:

Kanske främst riktat till er som har ett antal tusen inlägg bakom er, hur håller ni koll på i vilka trådar som ni svarar i? Finns det någon lista någonstans på forumet där jag kan se vilka trådar som jag senast skrivit inlägg till?

Ja.

Klicka på ditt namn för att visa din profil.

Klicka sedan på "Kontrollpanelen".

Till vänster klickar du på "Visa trådar".

(Förutsätter dock att på något vis bevakar de trådar du postar i. Går att ställa in om man vill det eller inte. Jag vill gärna ha e-post vid postning så det har jag alltid påslaget.)

Så många trasiga pixlar... :borstatanderna:

Nja... det har väl mer att göra med att jag inte är så aktiv på forumet och därför knappt har någon sådan prick någon gång :utskallning::lol:

Jag har en mapp i webbläsarens meny, med namnet "Forum", där jag sparar viktiga saker,

bl.a. om jag tar del en tråd, och då ämnet inte längre är aktuellt så tar jag bort den från mappen.

Jag spar ett bokmärke där.

post-17076-1197407675_thumb.jpg

Ja.

Klicka på ditt namn för att visa din profil.

Klicka sedan på "Kontrollpanelen".

Till vänster klickar du på "Visa trådar".

(Förutsätter dock att på något vis bevakar de trådar du postar i. Går att ställa in om man vill det eller inte. Jag vill gärna ha e-post vid postning så det har jag alltid påslaget.)

Ska prova båda dessa.

Tack för alla tips!

Ser bara fem små gröna, men ingen liten vit. :ermm:

Inne i de färgade kvadraterna så finns det en vit prick nere i hörnet.

Ser bara fem små gröna, men ingen liten vit. :ermm:

Ok, nu ser jag, fast nätt o jämnt. ^_^

Hur kommer man på att en liten liten vit prick har samband med egna inlägg? :whistling:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...