Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Svart macbook


gabrl

Rekommendera Poster

Ja, varför är den svarta macbooken dyrare, även om man väljer en vit med exakt samma specifikation? (både på apple store och macoteket)

 

Och vad jag har läst så kommer magsafen i vitt, till den svarta macbooken... Någon som har en aning varför?

 

PS. Dessutom, för ca: 6 månader sen så kostade den vita lika mycket som den svarta.

 

/Gabriel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så är skillnaden endast hårddisken som är 160gb tror jag på den svarta. När jag köpte min macbook för ca 6 månader sedan så var den svarta dyrare också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så är skillnaden endast hårddisken som är 160gb tror jag på den svarta. När jag köpte min macbook för ca 6 månader sedan så var den svarta dyrare också.

 

Men om man väljer en vit, med 160 gb också, så är den svarta fortfarande dyrare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple passar på att ta extra betalt för till de som tröttnat på vita. De vill förmodligen få den svarta att framstå som lite mera exklusiv. Den svarta har en matt yta medan den vita är glansig men jag skulle gissa på att de kostar lika mycket att producera. Själv köpte jag min svarta på rea så den var inte dyrare än en vit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

samma anledning som varför den billigaste macbooken inte har dvd-brännare, inte för att det är dyrare, det är det antagligen inte, utan för att apple vet att folk som köper mac oftare kan tänka sig att betala lite extra för att få precis det de vill ha.

 

först ska man bli sugen på en dvd-brännare, då väljer man mellanmodellen istället för snikvarianten, sedan vill man ha en svart istället för den är ju riktigt läcker, då väljer man den dyraste varianten.

 

För att göra det klart från början, jag har inga fakta för detta, det verkar bara högst troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, den svarta kostar mer bara för att det ska vara lite mera "fint", personligen har jag en svar, men den fick jag så jag gjorde inte valet, det var för att min brorsa redan hade en vit, och palla ta med sig fel (Vi lägger dom på samma ställen :P)

 

En ganska kul grejj som hände mig, jag var inne på inWarehouse på stureplan som är nyöppnat, jag skulle kolla in ett par lurar som bara dom hade inne. Det kom in en snubbe åh frågade på ett jävligt överlägset sett:

 

"Ah tjena. Fråga, är det så att jag kan skriva i word på den Makken?"

Tellern: "jhaa...... det kan man göra "

 

Då frågar han vad det är för skillnad på den svarta och den vita. Och hon förklarar att det beror på vad man ska ha för specifikationer, och han verkar inte fatta ett skit. Sedan frågar han:

 

"Är det så att den svarta är dyrare?"

Tellern: "Ja lite grann, men du kan få en vit som är lika bra..."

 

han börjar le fett belåtet åh säger:

 

"Bra hörru, då tar jag en sån typ"

 

 

Det va fan det mest bortkommna inköpet som jag vet om, det var ett fett bra köp, men han viste inte alls vad han köpte, utan jag antar att det handlade om att den va "trendig" och "lite fiiinare"... lol

 

Enannan grejj med den svarta: Den är snyggare visst... MEN man ser ALLT fett som kommer på den svarta ytan. Jag tvättar personligen händerna ganska ofta av ren vana, men jag har ändå vart tvungen att införskaffa en sån där hax trasa som man kan torka av datorn med hela tiden. Och tro mig, jag gör det ofta... Jag kommer köpa vit nästa gång... om en massa år... nån gång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

först ska man bli sugen på en dvd-brännare, då väljer man mellanmodellen istället för snikvarianten,...

 

Isåfall säger jag in your face, Apple! ;) jag köpte den billigaste och önskade mig en extern dvd-brännare i födelsedagspresent och det funkar oklanderligt för mina behov! :D så mig "lurade" dom inte..

 

tycker för övrigt att den vita är grymt mycket snyggare än den svarta ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isåfall säger jag in your face, Apple! ;) jag köpte den billigaste och önskade mig en extern dvd-brännare i födelsedagspresent och det funkar oklanderligt för mina behov! :D så mig "lurade" dom inte..

 

tycker för övrigt att den vita är grymt mycket snyggare än den svarta ^^

Hehe, jag med, jag köpte också snikvarianten, en dvd-brännare är seriöst inte värt den mellanskillnaden. Visst, man får bättre prolle och större disk, men disken hade jag ändå bytt mot en 250 GB och processorn gör antagligen inte någon märkbar skillnad som kan motivera prisskillnaden.

 

Har man behov av en dvd brännare så förstår jag att man väljer den, men det är som sagt dyrt, och en extern kan göra jobbet lika bra(hemma iallafall).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det går naturligt vis bra med extern DVD-rännare, man behöver ju oftast inte bränna närman rör på sig (ute).

 

En annan sak, hur lätt är det att se tangentbordet på den svarta gentemot den vita, jag har lite problem med tjejens PB Pismo?

 

Hårdisk går att byta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok... men hur lång tid tar det innan den vita macbooken blir såhär?

 

Ska jag hellre köpa en mac mini? vad tycker ni?

post-27463-1198185001.jpg

post-27463-1198185078_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok... men hur lång tid tar det innan den vita macbooken blir såhär?

 

Ska jag hellre köpa en mac mini? vad tycker ni?

Den där smutsen får man bort med supersvampen från ICA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att den är ful!

 

Och supersvampen på ica har bytt namn till Fläckborttagare och säljs nu mera bara i tvåpack för 19.90:-

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
Den där smutsen får man bort med supersvampen från ICA

tar den även bort fettfläckar på den svarta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yes svampen funkar perfekt mot fettfläckar me. torka av ett par ggr i månaden så ser datorn som ny ut hur länge som helst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcuslilliebjorn
För att den är ful!

 

Och supersvampen på ica har bytt namn till Fläckborttagare och säljs nu mera bara i tvåpack för 19.90:-

 

Haade!

 

oerhört bra koll du hade. supersvamp på ica låter i mina öron en smula ospecifikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oerhört bra koll du hade. supersvamp på ica låter i mina öron en smula ospecifikt.

Svampen heter ju Fläckborttagare så vad är det som är ospecifikt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

den svampen är grym!

 

ha, ett dra över mitt tangentbord med den så skiner det lika starkt som Steve Jobs gloria :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men fasen vilken tur att jag läste denna tråd. Jag har hört talas om denna svamp men hörde att den hette "Aqua" eller något sådant och både jag och min MacBook-ägande flickvän har som letat och letat. Härligt med ett anspråkslöst namn som kan få fina MacBook Pron att skina upp. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hur är det med den billigaste versionen av Macbook, har den CD-brännare då? Det måste jag iaf ha, dock ej DVD-brännare... bränner aldrig något på DVD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...