Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Torrentprogram till mac?


Rexoar

Rekommendera Poster

Tomato Torrent,

 

Är ytterligare ett förslag.... BitsOnWheels! Är ett annat, men det har inte blivit uppgraderat på ett bra tag.

 

Faswst transmission äe bäst just nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Jag använder xtorrent och tycker det är mycket bra. Underbart att kunna välja bort filer som man inte vill ladda ner osv. Helt klart det bästa alternativet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder xtorrent och tycker det är mycket bra. Underbart att kunna välja bort filer som man inte vill ladda ner osv. Helt klart det bästa alternativet!

Transmission klarar ju att välja bort oönskade filer också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt då? "Buggat sönder" datorn låter allvarligt.

 

Nu finns 0.96 ute. Kanske löser problemen med 0.95?

 

 

Fått kernel panic bland annat, det har hängt sig varannan minut det har tankat ner torrents osv osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
utorrent finns redan till mac, det heter xtorrent och finns på www.xtorrent.com

Jag kör det själv och tycker det är det bästa torrent-programmet jag använt.

 

//Marcus

 

Intressant. Får väl testa det. Stödjer det RSS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anton__nygi
Om du gillar utorrent så kommer de snart till MAC. Annars är Azureus helt okej

 

Jag hörde ett rykte om att det projektet lades ned. Men jag kör dels Transmission, och uTorrent vis programmet Crossover som tillåter att starta .exe-filer. Så jag kör utorrent i win98-design. Fult men bra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

xtorrent är inte samma sam som utorrent.

 

uTorrent var på gång att utvecklas till Mac, men den ende killen som höll på med det slutade/fick sparken och projekt lades som sagt på is tillsvidare. Detta var dock ett tag sen och jag har inte hört något nytt sen dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr tillåts inte xtorrent på en av de trackers jag använder så det går bort. Annars verkade det lovande. Jag får fortsätta med Azureus tills uTorrent dyker upp till Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

µtorrent lär vara på väg till Mac, får se hur den blir. Annars duger Transmission, det är ett väldigt kompetent program

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

µtorrent lär vara på väg till Mac, får se hur den blir. Annars duger Transmission, det är ett väldigt kompetent program

 

Se mitt förra inlägg...

 

Tror nog inte uTorrent kommer inom den närmsta tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

µtorrent lär vara på väg till Mac, får se hur den blir. Annars duger Transmission, det är ett väldigt kompetent program

 

Det är inte heller tillåtet på de trackers jag använder :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte heller tillåtet på de trackers jag använder :)

 

 

Det var konstigt. Undrar varför de valt att inte tillåta det. Är själv väldigt nöjd med Transmission.

 

Transmission är tillåtet på de trackers jag använder (Torrentleech, Waffles och What.CD).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tummen upp för Transmission, annars funkar Xtorrent riktigt bra om man betalar för sig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte heller tillåtet på de trackers jag använder :)

Så var det väl bara förr när transmission uppgav fel data till trackern, nu är ju det fixat och det borde va tillåtet, ivaf alla trackers jag känner till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Transmission är ju lungt det bästa torrent programet enligt mej. Körde limewire förut(som jag fortfarande använder när jag ska ladda ner enstaka låtar :P) och det tror jag också går att använda som torrent program :closedeyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt bitrocket innan och det funkade jätte bra, men när det hängde sig så testade jag transmission och jag tycker att det är enklare och lika bra. Så jag rekommenderar transmission. :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Lånar tråden lite.

Jag har precis skaffat en macbook pro och har försökt att skaffa ett bra torrent program men det har inte funkat....

 

När jag har laddat ner programet (har försökt med två st: bitrocket och bittorrent), och försökt spara det så "lägger" sig programet som om jag skulle ha matat in en cd-skiva. Sedan när jag stänger ned programet och försöker starta om det på nytt går det inte... vad är det jag gör för fel när jag sparar ned programet?

 

Tacksam för svar..

E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Lånar tråden lite.

Jag har precis skaffat en macbook pro och har försökt att skaffa ett bra torrent program men det har inte funkat....

 

När jag har laddat ner programet (har försökt med två st: bitrocket och bittorrent), och försökt spara det så "lägger" sig programet som om jag skulle ha matat in en cd-skiva. Sedan när jag stänger ned programet och försöker starta om det på nytt går det inte... vad är det jag gör för fel när jag sparar ned programet?

 

Tacksam för svar..

E

Lite fel gör du, men inte så mycket.

När du sparat hem programet som en DMG, vilket du verkar ha gjort, så monterar datorn DMGn som en skiva, precis som du beskriver.

Du ska då dra programet till valfri plats, lämpligen programmappen.

Sen kan du mata ut DMGn och köra programet från programmappen. :)

 

Edit, välkommen till forumet föresten. :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite fel gör du, men inte så mycket.

När du sparat hem programet som en DMG, vilket du verkar ha gjort, så monterar datorn DMGn som en skiva, precis som du beskriver.

Du ska då dra programet till valfri plats, lämpligen programmappen.

Sen kan du mata ut DMGn och köra programet från programmappen. :)

 

Edit, välkommen till forumet föresten. :skondans:

Tack för svaret, :) då börjar jag förstå, jag har faktiskt provat det en gång tidigare men det funkade inte då heller... Men nu laddade jag hem "Transmission" och då värkar den ha gjort så direkt... Vi får se om det funkar nästa gång vi öppnar programet...

E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv använder jag Azureus(Vuze), bara av gammal vana. Någon gång för länge sedan då jag började använda det var det den enda klienten som enbart krävde 1 öppen port genom brandväggen. Sen har det blitt kvar genom mina plattformsmigrationer (Windows -> Linux -> Mac). Självklart kör jag med själva Vuze delen avstängd :P

 

Vad ska man säga jag är ett vanedjur :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Oj

 

Jag är mycket förvånad över att flera personer här är nöjda med Azureus (eller vuze som det numera heter). Jag har aldrig rört ett program som krashar så frekvent som Azureus. Jag tog nyligen bort programmet av just den anledningen att det fungerar så fruktansvärt dåligt.

 

Jag ska prova transmission och se om det fungerar bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj! den nye är här och frågar igen :D

Denna gång undrar jag om ni kan rekommendera någon torrentclient till macen. Använder utorrent på min PC och tycker det är kanon. Då det inte verkar finnas till mac, finns det någon annan bra client till macen?

Tack på förhand :D byeee

 

utorrent är verkligen kanon till PC men det är inte samma sak till macen såå mycket settings som saknas, har man tex 100/100 så är det att föredra att kunna ställa att torrent programet lastar data temporärt till RAM minnet när den inte hinner skriva till disken och det går inte att ställa på ett vettigt sätt i varken transmission eller azerus eller vad tusan det heter..och inte heller då i utorrent:) jag tar gärna emot tips! tror jag googlat för att hitta det mesta redan ..men har ni några bra så hör jag gärna dem

 

/Jerry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...