Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Torrentprogram till mac?


Rexoar

Rekommendera Poster

Halloj! den nye är här och frågar igen :D

Denna gång undrar jag om ni kan rekommendera någon torrentclient till macen. Använder utorrent på min PC och tycker det är kanon. Då det inte verkar finnas till mac, finns det någon annan bra client till macen?

Tack på förhand :D byeee

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Om du gillar utorrent så kommer de snart till MAC. Annars är Azureus helt okej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BitRocket tycker jag är det bästa torrent programet för mac os x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK,

1. sorry för inlägget, läste just den länkade tråden, men som sagt torrentklienter används inte bara för olaglig fildelning

2. tack för förslagen jag fått hittills iaf! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Transmission is the king! BitRocket var kung till Tiger, men nu på Leopard har de mest hängt sig för mig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK,

1. sorry för inlägget, läste just den länkade tråden, men som sagt torrentklienter används inte bara för olaglig fildelning

 

precis, själva programmet är inte olagligt i sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Transmission är king! Dock inte senaste uppdateringen (0.95) som rapporterat flertalet buggar och därmed blivit bannad på många siter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nöjd med Azureuz, fast då kör jag den på min server och slipper slöa ner datorn jag jobbar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar på Utorrent for mac, förhoppningsvis skall den komma. Börjar bli less på Transmission då den tar ett par minuter att stänga ner. Får se hur det ser ut nu när den nya patchen har uppdaterats klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nöjd med Azureuz, fast då kör jag den på min server och slipper slöa ner datorn jag jobbar på.

 

Hur gör du det? använder du vnc lr har du nån annan smart lösning för att komma åt programmet som ligger på en annan dator/server från macen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen upplevde jag att Transmission gick ofantligt långsamt. Dessutom krånglade det i övrigt, exempelvis genom att påstå att en fil som egentligen bara var 70 MB stor i själva verket var 5 GB, så min hårddisk blev full på GB.

 

Bytte i stället till Azureus och det fungerar kanonbra. Är möjligt att den drar mer minne än Transmission, men det är inget som jag märkt av hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör du det? använder du vnc lr har du nån annan smart lösning för att komma åt programmet som ligger på en annan dator/server från macen?

Apple Remote Desktop :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple Remote Desktop :)

 

aah ok nice, så d finns på mac me :P

finns det nån möjlighet att styra från mac till pc? iom att min stationära är en pc :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan styra en pc från Mac med Remote Desktop Connection.

Finns att ladda hem gratis från ms.

 

/Advisor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Azureus på en GNU/Linux server och kontrollerar det via Webgränsnitt, väldigt smidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar på Utorrent for mac, förhoppningsvis skall den komma. Börjar bli less på Transmission då den tar ett par minuter att stänga ner. Får se hur det ser ut nu när den nya patchen har uppdaterats klart.

 

 

utorrent finns redan till mac, det heter xtorrent och finns på www.xtorrent.com

Jag kör det själv och tycker det är det bästa torrent-programmet jag använt.

 

//Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

transmission om du kör 0.94

0.95 har buggat sönder ett antal datorer däribland min

På vilket sätt då? "Buggat sönder" datorn låter allvarligt.

 

Nu finns 0.96 ute. Kanske löser problemen med 0.95?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Potato head
utorrent finns redan till mac, det heter xtorrent och finns på www.xtorrent.com

Jag kör det själv och tycker det är det bästa torrent-programmet jag använt.

För det första är µTorrent och XTorrent inte samma program. För det andra skulle jag inte rekommendera ett shareware-program för $26 som är baserat på öppen källkod (samma som Transmission, som är gratis).

 

Angående µTorrent till OS X tror jag inte det är något att sitta och vänta på, det kommer när det kommer, om det kommer. Här är en tråd i deras forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tomato Torrent,

 

Är ytterligare ett förslag.... BitsOnWheels! Är ett annat, men det har inte blivit uppgraderat på ett bra tag.

 

Faswst transmission äe bäst just nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Transmission verkar flumma lite, har varit lite lätt buggigt sedan länge, verkar komma en ny version/update nästan varje dag, som idag t.ex. Och ärligt talat undrar jag om den verkligen laddar ner i det "trycket" den ska...men dom verkar ju själva försöka lösa saker fort efterhand....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...