Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kopiera filmer


steppvaran

Rekommendera Poster

Hej alla.

 

Om man är uppe på en sida som man tittar på filmklipp i flashplayer 9 går det att ladda hem dem till datorn. Om så hur gör man och vilka prog behöver man.

 

mvh Torbjörn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som jag kommer ihåg det så fans ett tipps förut här någonstans som var något i stil med:

 

öppna aktivitets fönstret som du hittar under fönster menyn högst upp i safari.

där kan du se vilka filer som webläsaren använder.

filmfilen känner du igen genom att den är stor i storleken. klipp ut den och öppna fönstret "hämtade filer" och klistra in så laddas filen ner till skrivbordet/hämtade filer eller var du valt att det ska hamna.

 

när jag nyss prövade det på en youtube sida så gick det inte, vet inte om det är youtube som kodat om eller om safari 3 fungerar annorlunda än föregångaren. men du kan testa.

 

sedan kan du öppna filen i något program om du fått ner den. det brukar vara lite olika hur bra det går. det beror nog på vilken typ av flash fil det är. flasplayer, quicktime, webläsare eller vlc du får prova dig fram.

kanske någon annan har ett bättre tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som jag kommer ihåg det så fans ett tipps förut här någonstans som var något i stil med:

 

öppna aktivitets fönstret som du hittar under fönster menyn högst upp i safari.

där kan du se vilka filer som webläsaren använder.

filmfilen känner du igen genom att den är stor i storleken. klipp ut den och öppna fönstret "hämtade filer" och klistra in så laddas filen ner till skrivbordet/hämtade filer eller var du valt att det ska hamna.

 

när jag nyss prövade det på en youtube sida så gick det inte, vet inte om det är youtube som kodat om eller om safari 3 fungerar annorlunda än föregångaren. men du kan testa.

 

sedan kan du öppna filen i något program om du fått ner den. det brukar vara lite olika hur bra det går. det beror nog på vilken typ av flash fil det är. flasplayer, quicktime, webläsare eller vlc du får prova dig fram.

kanske någon annan har ett bättre tips.

Jag gjorde som du sa men dubbel klickade på adressen och då laddade den ner automatiskt.

 

tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...