Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flashdiskar från Toshiba


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

Med början tidigt nästa år kommer Toshiba hoppa på Flash-hårddisk-tåget. De tysta och energisnåla lagringsenheterna kommer ha mellan 32 och 128 gigabyte utrymme, och komma i alla tre storlekarna som används i datorer och mediaspelare.Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min nästa bärbara ska utan tvekan ha SSD och vara helt utan optisk enhet...kul om det blir apple och isf ett kvalitetsbygge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner nog inte att det är riktigt läge att byta ut den vanliga hårddisken än (om det nu nånsin blir det) däremot skulle jag kunna tänka mig en MBP med ett 16GB SSD minne i expresscard platsen som man kan köra OS X från, samma sak gäller om det nu kommer en ny mindre MB/MBP, så ser jag hellre att den har en vanlig hårddisk och plats för ExpressCard, hårddiskar som inte används drar ju inte speciellt mycket ström.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner nog inte att det är riktigt läge att byta ut den vanliga hårddisken än (om det nu nånsin blir det) däremot skulle jag kunna tänka mig en MBP med ett 16GB SSD minne i expresscard platsen som man kan köra OS X från, samma sak gäller om det nu kommer en ny mindre MB/MBP, så ser jag hellre att den har en vanlig hårddisk och plats för ExpressCard, hårddiskar som inte används drar ju inte speciellt mycket ström.

 

Inte för ren lagring nej det tycker inte jag heller, om det var det du menade men jag älskar tanken på en smidig liten bärbar med så lite komponenter som kan dö som möjligt, ingen optisk enhet och kanske 32gb ssd. Sen vad man ansluter...ah det är skitsamma. Några USB diskar till serier, musik, film och allt möjligt(givetvis inflörskaffat helt lagligt via iTunes store.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...