Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpte downloads från CDON, fungerar ej!


elmaco12

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag köpte precis ett album från CDON, men när jag laddat hem det så gick det inte att spela. Så jag gick till FAQen och hittade självklart detta:

 

"Kan jag använda Mac/ iPod?

Mac, iPod och iTunes har inte stöd för DRM-säkrade WMA-filer. Vårt sortiment av Mp3-filer som kan användas av Mac/ iPod ökar kontinuerligt. Om du har Mac och köper downloads på CDON.COM måste du kontrollera att varje fil är i Mp3-format. Det finns ingen ångerrätt för downloads, och vi krediterar inte felköp"

 

Finns det något sätt att komma runt detta problem så jag kan spela upp låtarna? (låtarna är uppenbarligen inte i mp3format)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, detta är ett riktigt jidder. Vad du kan göra är att det eventuellt går att flytta filerna till en Windows maskin och där bränna ut dem till en cd (som wav) för att sedan rippa in dem i iTunes. Vet inte om du får bränna ut låsta wma filer, men värt att kolla upp i alla fall.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm windows media player för mac helt och hållet! Utvecklingen av den lades ned för många år sen, det man använder till sånt är flip4mac som inte klarar drm, än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att detta hände, men en liten (oförskämd) fråga: varför köpte du inte albumet i iTunes?

/Mitt första inlägg pa forumet med min iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte att flytta det till en pc och bränna ut det, cdon tar inget som helst ansvar och för att säga det rent ut så skiter de i vilket med. Jag har varit i kontakt med dem och de rycker på axlarna och säger tråkigt! Tycker det verkar vara en del sådant nu.. Hotmail jiddrar typ varanan dag man använder sig av safari och ska logga in!

 

Men för att återgå till problemet det verkar som om de filerna man laddar ner första gången knyts till din dator ingen annan, vilket innebär att sätter du dig vid en PC och klickar ladda om så får du ner filerna men de fungerar ändå inte. Jag hoppas att det åtgärdats men man vet inte ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gjorde som så att jag loggade in på mitt cdon konto på en windows dator och laddade hem de där, då fungerade de. Albumet fanns inte på iTunes store, det var Carolas Jul från 1991 =).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...