Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför svart bock på vissa spår i iTunes?


Humli

Rekommendera Poster

Nybörjare på iTunes och iPod...

 

Varför blir det en svart bock framför VISSA av de musikfiler jag importerar till iTunes från hårddisk eller CD?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det finns en liten ruta framför låten som du kan kryssa i eller kryssa ur...(kan det vara den du menar?)

 

där bestämmer du om du vill kunna spela låten eller inte.

ja kryssar du ur rutan så spelas alltså inte låten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för att ni svarar!

 

Ja, det är just den lilla svarta bocken i den lilla rutan till vänster om spåret, som jag menar.. När jag flyttar över spåret från biblioteket till en spellista, så hamnar vissa i spellistan MED bock, och vissa UTAN bock.. Eller så är det så att när jag hämtar spåret från datorn/CDn så blir vissa med, och vissa utan.. (minns inte). Hur som helst så har inte JAG valt om bocken ska vara där eller inte??

 

Så nu får jag sitta och markera bocken på varje spår där den inte finns ikryssad..?

 

En till fråga... (eller måste jag starta ny tråd då?).... Hur gör jag för att lagra bilder i iTunes? Vill använda min iPod (Video) som extern hårddisk och sortera bilderna i mappar på nåt vis... Har skapat en mapp som jag försökt importera bilder till, och importeringen fullföljs men vet inte var bilderna hamnar? Inte i mappen i alla fall... och inte i musikbiblioteket...?

 

Infogar skärmdump på spellista med och utan bockar..

itunes.doc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kanske kan markera flera låtar samtidigt och sen klicka i eller ur lilla rutan. vet inte om det funkar att alla markerade låtar kryssas i samtidigt.

 

sitter inte vid min mac så jag kan inte prova....men det kanske funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen aning om varför vissa spår markeras och andra inte. Jag har aldrig drabbats av det själv, varken på PC eller Mac.

 

Men du kan markera flera spår samtidigt (i vart fall på Mac). Markera de spår du vill markera och högerklicka. Då dyker det upp ett alternativ som lyder "Markera dina val", klicka på den.

 

post-17264-1197450728_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej... jag ska vara mer uppmärksam nästa gång jag importerar filer och se om jag gör nåt som påverkar bocken..

 

Ser att man även i pc kan markera flera spår och högerklicka, sen välja Markera.. Men - det är ju ingen vits för man måste ju ändå klicka på varje spår och sen göra valet. Då kan jag ju lika gärna markera boxen på varje spår, så att bocken blir i-klickad. Jag spar ju inga klick på att markera och sen välja "Markera alla..." =)

 

Jag startar en ny tråd med min andra fråga! :)

 

Tack för att ni tog er tid! Uppskattas verkligen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att spara musklick kan du ju pröva markera ALLA låter, avmarkera och sedan markera igen. Om det går...

 

Hoppas det löser sig för dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...