Jump to content
Just nu i M3-nätverket

"Feel-Goodspel"

Foley

Recommended Posts

Tjolahopp!

Är jag den ende här som haft ett otroligt sug efter mysiga spel på sistone?

Med mysiga spel menar jag allt ifrån mini-games till FPS-spel, multiplayer till singleplayer, klassiker till nyutsläppt. Bara de är lätta att fördriva tiden med och inte kräver större engagemang.

För att göra mig ännu tydligare ska jag ta ett enkelt exempel; World of Warcraft. Detta är inget mysspel. Det må vara otroligt kul, du träffar människor, utvecklar din gubbe. Detta kräver dock tid och engagemang. Måhända att du kan spela ganska lätt om du håller dig till low-lvl pvp, men du kommer att känna dig lockad att spela mer. Bra, då var det avklarat. Ni fattar vinken!

Har du något spel du känner måste nämnas här? Skriv då en kort sammanfattning av spelet här nedan så gör vi en liten innehållsförteckning av mysspel som finns här i världen!

Ett krav är självklart att de fungerar till Mac!

MvH Foley

frets on fire - http://fretsonfire.sourceforge.net/

gitarr på tangentbordet..

Ja FoF är ju oslagbart! ddd_01.gif:skondans:

Water Tower - http://www.sacredsoftware.net/software/WaterTower.xhtml

spelet går ut på att klara olika banor.. ta dej till toppen innan du drunknar av vattnet som höjs.

Ser trevligt ut, får testa't efter hemkomst ^_^

Schysta spel :) Fastnade direkt för "Elephants" :) Har lyckats få 2,6miljoner i score nu. Måttligt nöjd! Fortsätt posta spel allihop!

Schysta spel :) Fastnade direkt för "Elephants" :) Har lyckats få 2,6miljoner i score nu. Måttligt nöjd! Fortsätt posta spel allihop!

de är ju jätte-bra poäng ju! (eller jag som är dålig) .. själv har ja inte kommit upp i mer än 906 351 :P

Cave Story, eller Doukutsu Monogatari som det också heter, är favoriten att köra i minimerat fönster just nu. Fungerar utmärkt att döda tid med under tiden som något kompileras i MacPorts.

För multiplayer är Penguins Arena juste. För tillfället inte särskilt djupt, men de har släppt en content patch och mer är på väg verkar det som.

I den Tetris liknande genren tycker jag Frenzic är schysst, dock mer beroendeframkallande än "feel-good", apropå spel...om jag får låna tråden lite...ska man köpa en xbox 360 eller ett Wii...

ska man köpa en xbox 360 eller ett Wii...

Ett generellt tips är att välja spel först, konsol sedan. Personligen föredrar jag Wii, eftersom jag alltid gillat The Legend of Zelda-spelen från Nintendo, men å andra sidan funderar jag på att införskaffa en Xbox 360 för att lira Age of Conan när det kommer ut. Har ingetdera, förutom en Nintendo DS. Sparar pengarna till Adobe CS3 Master Collection. :propellerbaver:

• 1 month later...

de är ju jätte-bra poäng ju! (eller jag som är dålig) .. själv har ja inte kommit upp i mer än 906 351

Hm, i det här sälskapet är ju mitt inte mycket att komma med... ;)

post-20211-1200514555_thumb.png

//Trew

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...