Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Finns Entourage till PC?


preat

Rekommendera Poster

Njaee.. Det kan jag inte hålla med om, Outlook och Entourage är 2 helt olika program anser jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så med andra ord så finns inte Entourage (den som jag har på min mac) till PC då... Antar att det är så då..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det finns inte. Här är historian bakom.

 

Först fanns MS Office i olika versioner för Mac och PC. Det var hemskt! Olika filformat, diverse halvdåliga konverteringsprogram.

 

Sedan blev det exakt samma program, dvs Windowsversionen av Office kompilerades för Mac. Det blev katastrof! Segt, buggigt, knappt användbart. Apple höll på att gå i graven. Om man inte kan ordbehandla på Mac så köper man PC.

 

Steve Jobs återanställdes och som första åtgärd skrev han ett avtal med fienden - Microsoft. Resultat: Microsoft byggde upp den största utvecklingsavdelningen för Macprogram utanför Apple. Det var, och är, ett gäng Macentusiaster som jobbar på Microsoft. Detta gäng skapade ett fungerande Officepaket för Mac, som inte har en gemensam kodbas med Windows-versionen, men samma filformat.

 

Eftersom Windowsversionen av Office inkluderar ett e-postprogram, så gjorde detta gäng också ett e-postprogram till Macversionen. Säg hej till "Entourage". Eftersom dessa Microsoftanställda var Macentusiaster, så gjorde de ett bra e-postprogram, och inte en Outlook-kopia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...