Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Install Utility startar vid inloggning


Roobban

Rekommendera Poster

Hejsan hejsan allihopa!

 

Jag har ett litet problem sedan jag installerade min Brother-skrivare via nätverket.

Varje gång jag loggar in startar "Install Utility" varifrån jag kan installera fler Brotherskrivare ifrån.

Har kollat under Systeminställningar/Konton/Startobjekt men det finns inte med där.

 

Nu undrar jag hur jag ska lyckas bli av med detta fenomen?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan hejsan allihopa!

 

Jag har ett litet problem sedan jag installerade min Brother-skrivare via nätverket.

Varje gång jag loggar in startar "Install Utility" varifrån jag kan installera fler Brotherskrivare ifrån.

Har kollat under Systeminställningar/Konton/Startobjekt men det finns inte med där.

 

Nu undrar jag hur jag ska lyckas bli av med detta fenomen?

 

Tack på förhand!

 

Kolla i mappen "Din startdisk/Bibliotek/StartUpItems" om det ligger något som har med Brother, "Install utility" eller "Printer" där. I så fall är det bara att kasta filerna eller mapparna eller vad det nu är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar. Verkligen!

 

Men det fanns inget sådant. Fanns bara:

ArcanaStartupSound

Parallels

ParallelsTransporter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ingen som vet vad jag kan göra åt problemet?

 

Gå in och kolla i kontrollpanelen "konton" under ditt konto och fliken "startobjekt". Där finns det troligtvis något som startar installationen varje gång du loggar in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in och kolla i kontrollpanelen "konton" under ditt konto och fliken "startobjekt". Där finns det troligtvis något som startar installationen varje gång du loggar in.

 

Skrev i mitt första inlägg att jag redan gjort detta utan resultat. Men tack ändån!

 

Någon annan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...