Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Säkerhetskopiera allt med time machine!


axelhofmann

Rekommendera Poster

Tjena. Min dator gick extremt slow så jag tänkte installera om allt från grnden, radera allt och börja från början vilket jag gjorde och nu är datorn guld, som ny :) En sak bara, mina nätverksinställningar har jag glömt och nu kommer jag inte ut på nätet. :/.

 

Men så kom jag på jag har ju sparat allt från mitt förra system i Time machine. Och visst ligger mitt gamla system kvar där :) frågan nu, hur får jag tillbaka de nätverksinställningar jag hade då? Är det någon fil man kan kopiera och ersätta i nuvarande system? eller hur går jag tillväga? tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju återställa hela systemet, men det kanske inte är helt smidigt i ditt läge? Vilka filer som innehåller nätverksinställningar har jag ingen aning om ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar det inte med flyttassistenten?

Jo och det är precis sådant här den är till för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hurdå? hur menar ni? hur går jag tillväga? vad skall jag flytta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lätt löst problem om du vill ut snabbt på nätet. Prova automatiska inställningar. Annars plingar du din ISP och ber dem hooka dig med ditt statiska IP och övriga inställningar. Så slipper du flytta. Men annars så använder du väl lämpligast flyttassistenten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars plingar du din ISP och ber dem hooka dig med ditt statiska IP och övriga inställningar.

 

Hur?

 

har dessa inställningar nu:

 

IPv4 adress: 192.168.0.3

Delnätmask: 255.255.255.0

Router: 192.168.0.1

 

Och det bör vara rätt... :S är confused.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat flyttassistenten nu och överförde min nätverksinställningar. Men var lägger de sig? För de ändras inte automatiskt i mina nätverksinställningar efter flyttassistenten, vad behöver jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...