Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spaces


Mr Stx

Rekommendera Poster

Aloha!

 

Funderar lite på hur man kan flytta ett aktivt program till ett annat virtuellt skrivbord (spaces).

Har ju fyra stycken, men har hittils inte lyckats att flytta på ett program från ett skrivbord till ett annat - det måste väl gå?! Samt så tycker jag det är _värdelöst_ att man bara kan öppna ett program 1 gång. T.ex om jag öppnar Terminal på skrivbord #1, sen så går jag till skrivbord #2 och klickar på Terminal i Docks igen - då flyttas jag tillbaka till Skrivbord #1 och den Terminal som jag redan har öppnat - Jag ville ju ha två öppna, på olika skrivbord! Det måste väl gå och lösa?

Någon annan som också stört sig på detta och kommit på hur man löser det? Kanske är någon inställning eller liknande som jag missat....*hoppas*

 

Snart Måndag...eew...jobb...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaddå, att fltyta fönster är ju extremt enkelt.

Antingen drar du bara fönstret mot en kant tills det automatiskt hoppar in i space'n bredvid. Annars trycker du F8 (eller vilken knapp du har valt som spaces knapp) och i översiktsvyn bara drar över fönster hur du vill.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...eller klickar tag i ett fönster och byter space.

 

Program som har ett fönster öppnat går automatiskt till sin space när du klickar på det.

Det du får göra är att öppna ett nytt fönster till programmet med cmd + n, och flytta över det nya, så får du ett fönster i den spacen med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, super! Testade aldrig att dra ett fönster... Men finns det inget smidigare sätt?

 

Sen så finns det ju nåt som heter typ "Hörn" man kan ju välja att aktivera "Hörn" i Spaces,

Vad använder man det till?

 

Nu lärde jag mig att flytta med fönster...smidigt! Tackar som fan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...