Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbooks Battery Health 0%


frosse

Rekommendera Poster

Jag har nu haft min Macbook 2,0 Ghz i snart över ett år och batteritiden har alltid varit bra. I förra veckan så hade jag ungefär 87% i Battery Health men nu för typ...5 minuter sen så har jag 0%.

 

Vad har hänt??

 

Jag kör ett pirat-Leopard sedan en månad tillbaka. Här är en coconutbild:

post-14966-1197217450_thumb.png

 

Snälla hjälp mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du märkt någon skillnad? Kan det möjligtvis inte vara någon liten bugg i programet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du märkt någon skillnad? Kan det möjligtvis inte vara någon liten bugg i programet?

Nej jag har inte märkt något skillnad. Och någon bugg är det inte eftersom så fort jag tar ur sladden ur datorn så dör den... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft min MB ett knappt år o nu idag såg att battery charge "bara" låg på 98% vid fulladdat.

 

Kanske är knas med battrierna i denna serie? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat att batteriet sitter ordentligt fast ?

testade att ta ut batteriet och startade datorn, nu är det back to normal!

 

Skriver detta på min touch btw, awesome :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom allting funkar, som sagt i tidigare inlägg, så ser det nu ut såhär i coconut:

post-14966-1197235766_thumb.png

Hur ser dom värdena ut efter ungefär 1 år? Har inte riktigt brytt mig om batteriet som man ska utan datorn står mest med sladden i och laddas gör den när jag känner för det (då den använts utan sladd).

 

Not: Här i coconut står det ju att den har 5 cycles, men mitt iStat säger 271 ...weird?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Insåg precis att min fortfarande efter tio månader ligger på 100% eller egentligen strax över, fast den har vandrat lite men om man låter sitta med sladden i avstängd och ladda nån gång ibland så brukar min återhämta sig!celb%20(7).gif

 

post-26843-1213964320_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...