Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ipodbatterier går ut!


tränaren

Rekommendera Poster

Jag har köpt en ipod nano 4gb video, har fungerat bra men det är bara ett problem. Batteriet är lite dåligt just nu laddar på fullt men batteritiden har blivit sämre än den var tidigare:(. JAg har läst att bateritiden på ipods blir sämre efter tiden om man använder dem konturnieligt. Är det så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket sämre är din? Nano Video har ju bara varit ute några månader så om den är på typ 50% så är det illa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej mitt batteri i nano video har inte blivit så mkt försämämrat. Men det kanske beror på att jag har på den hela tiden:p har du en själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har en första generationens Nano så den är nästan två och ett halvt år. Den spelar i ungefär 8 timmar nu jämfört med 12 timmar från början. Jag spelar iofs mest låtar i lossless också, förut hade jag 256 kbit AAC så det tar lite mer kraft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok men då är det inte så farligt. Jag har standard inställningar så det drar inte så mycket. 4 timmar jag trodde det skulle vara mer. Det står i den lilla "varningstexten" att batteriet kan försämras och man är tvungen att lämna in det på reparation, dyrt som fan! closedeyes.gif

 

Jag älskar min ipod använder den hela tidencelb%20(7).gif, men när den ändå kostade mig 1400 kr skulle man kunna tycka att fm radio skulle varit med.

 

Är det någon som håller med mig att det är dåligt att fm radio saknas och att man är tvungen att köpa till själv? chockadskeptisk.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok men då är det inte så farligt. Jag har standard inställningar så det drar inte så mycket. 4 timmar jag trodde det skulle vara mer. Det står i den lilla "varningstexten" att batteriet kan försämras och man är tvungen att lämna in det på reparation, dyrt som fan! closedeyes.gif

 

Jag älskar min ipod använder den hela tidencelb%20(7).gif, men när den ändå kostade mig 1400 kr skulle man kunna tycka att fm radio skulle varit med.

 

Är det någon som håller med mig att det är dåligt att fm radio saknas och att man är tvungen att köpa till själv? chockadskeptisk.gif

 

 

ja det är lite dåligt, eller dåligt kanske man inte ska säga för en iPod är så bra på mycket annat men visst, radio inbyggt skulle inte sitta fel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med dig om man har betalat så mycket pengar borde en liten radio kunna vara med för köpte jag en sandisk mp3 för 400 kr och den hade radio och kunde spela upp många ljudformat!

fundersam.gif Jag är inte den ende som klagar på att det inte fins en fm-sändare, dåligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med dig om man har betalat så mycket pengar borde en liten radio kunna vara med för köpte jag en sandisk mp3 för 400 kr och den hade radio och kunde spela upp många ljudformat!

fundersam.gif Jag är inte den ende som klagar på att det inte fins en fm-sändare, dåligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte den ende som klagar på att det inte fins en fm-sändare, dåligt!

Antar att du menar mottagare? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått för mig att min dator dödar mina iPods.

 

När jag pluttat in mina iPods i min dator har alla dött eftersom, likadant med min brors iPod som skulle låna lite musik från mig.

 

Först hade jag en ipod nano 1:a gen som jag använde ett tag innan skärmen gick sönder. Lade den därför på hyllan och fick min mammas iPod nano 1:a gen för att hon tyckte synd om mig. Efter att jag använt i si sådär ett år började den plötsligt från att ha ett perfekt batteri till att vara helknasigt. Det tog bara 5-6 minuter innan den laddades ur. När jag sedan pluttade in den i datorn igen kom texten "Very low battery" upp och försvann aldrig. Så jag lämnade in den på batteribyte, har inte fått tillbaks den än.

 

Tog då ner min första nano från hyllan och samma sak hände med den efter att tag.

 

Min bror åkte vid tidpunkten över till USA och köpte en iPod 3:e gen och under tiden lånade jag hans iPod nano. Och jo, samma sak hände med den, batteriet dödades sakta med säkert.

 

När brorsan kom tillbaka från amerika skulle han alltså låna musik från mig, och efter ett tag så började hans iPod nano uppföra sig likadant.

 

Sjukt jobbigt är det. Kan det vara så att det är fel på min dator? Det pekar ju onekligen åt det hållet.

 

För inte fasen kan jag bara ha otur??

 

Har efter detta inte vågat plutta i någon mer iPod i min Powerbook G4.

 

Ett tag trodde jag också att det var min portabla iPod-stereo som var boven men den kan uteslutas sen min bror aldrig använt den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flowervalley

 

Konstigt förstår inte varför? Har du gjort rätt när du laddar din ipod? För det kan vara så att du har råkat dra ur usb-anslutning under pågående ladning. Det kan ha påverkat drivrutinerna, men det ska inte påverka hur mycket batteri du har efter en laddning... Man ska alltid mata ut innan! Jag gjorde inte det i början så den sluta att fungera och jag var tvungen att reparera, genom att ominstallera.

 

Vad vet jag du kanske inte är så försiktig eller så är det fabrikörsfel. Jag tror inte att det är fel på din dator, att den har förstört din ipod.

 

aik äger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...