Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skruva isär rengöra tangentbordet


ramstein

Rekommendera Poster

tänkte skruva isär tngentbordet och för rengöring men Apple verkar som alltid göra det lite svårare för oss användare. Vänder man tangentbordet upp och ner så möts man av hyper mini insexskruvar som antagligen är näst intill omöjliga att få tag på.

Någon som vet var man kan få tag på denna små inexs mejslar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

clas ohlsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Potato head
tänkte skruva isär tngentbordet och för rengöring men Apple verkar som alltid göra det lite svårare för oss användare. Vänder man tangentbordet upp och ner så möts man av hyper mini insexskruvar som antagligen är näst intill omöjliga att få tag på.

Någon som vet var man kan få tag på denna små inexs mejslar?

Vilket tangentbord har du? Har du det nya vet jag tyvärr inte hur det tas isär. Men de gamla behöver du inte skruva något på, bara att ta loss tangenterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket tangentbord har du? Har du det nya vet jag tyvärr inte hur det tas isär. Men de gamla behöver du inte skruva något på, bara att ta loss tangenterna.

Har det tangentbordet som följe med Imac 17 vitt och genomskinligt, antar att det inte är den sista varianten. Har försökt med en vanlig mejsel men dessvärre verkar jag förstört skriven istället. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Potato head
Har det tangentbordet som följe med Imac 17 vitt och genomskinligt, antar att det inte är den sista varianten.

"Slit" då bara loss tangenterna, de går inte sönder, bara att trycka fast igen.

 

http://macworld.idg.se/2.1038/1.101332

Har försökt med en vanlig mejsel men dessvärre verkar jag förstört skriven istället. :(

Skruva inte! Om det inte är sönder eller om du har skitat ner det på ett mycket ovanligt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett Logitech S510 på jobbet. Första vecka råkade jag hälla en kopp choklad i det!

Jag skruvade isär det och sköljde av det med varm vatten. Det fungerar fortfarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...