Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lägga ner locket utan att stänga ner några aktiviteter?


Hynn

Rekommendera Poster

Hej!

 

Är det möjligt att lägga ner locket utan att stänga ner några aktiviteter.

Tex. för att ladda ned under natten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså det finns lite saker angående precis det i forument. Om du vill använda datorn men inte pallar ljuset under natten är det bara att sänka ljusstyrkan till 0 och sedan låta den stå. Om du nädvändigtvis måste stänga locket så finns det ett program som heter "Insomnia", men jag skulle personligen inte rekomendera det. Det verkar iof som om det bara är jag som är missnöjd med programet, men du kan ju alltid testa. Nackdelen med att t.ex som du vill göra ladda ner saker och ha locket stängt är att datorn blir varm, men då kan du antingen kyla den mera underifrån, eller skaffa ett program som heter "smcFanControll" som ger dig möjlighet att ställa in minimum hastighet på dina inbyggda fläktar. Så då kan du kanske använda "Insomnia" utan att datorn överhettas, men som sagt ta det försigtigt med det. Det jag ekomenderar är att du bara sänker ljusstyrkan helt. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ingen lapptopp själv men har för mig att datorn går i vila när man stänger. och då vilar den hårddiskt och närverk me.

fins kanske någon inställning som någon annan kan tipsa dig om.

 

men vila skärmen genom att ställa in det apple menyn > systeminställningar> strömsparare. välj hur snabt skärmen ska vila och ställ in datorns villa på väldigt sent eller aldrig om inte ditt nerladningsprogram har inställningar för att tvinga datorn att ej gå i vila.

 

sov gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrade en dålig rubrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...