Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur får jag internet att fungera?


hiddencamera

Rekommendera Poster

Jag fårstår inte alls hur jag ska få mitt internet att fungera på min ibook. Jag har provar att stoppa in den sladden som jag har till min stationära dator men det händer ingenting.

 

Någon som kan förklara? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Men hur vet jag vad jag har för sorts anslutning? Jag har internet genom telia, genom ett modem som också ger digital tv och kommer ifrån telefonjacket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Om du har ett modem kopplat till telejacket så har du då ADSL eller liknade.

Då måste du när du har satt i Ibooken dra ut strömmen till modemet eftersom det hänger till så här.

 

I datorn så har du ett nätverkskort och den har ett unikt serienummer eller som det heter macadress.

Den här adressen läser modemet av och håller på den även om du skulle byta dator så för att få det att funka med en annan dator så måste man dra ut strömmen och citera ett citat ifrån Liftarens Guide till Galaxen och sedan sätt i strömmen för då får modemet ibookens macadress.

 

Och kan du inte något citat från Liftarens Guide till Galaxen så kan man gå pinka under tiden. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Sätt nätverkskabel i dator.

2. Dra ur strömsladden ur modemet.

3. Vänta 10 sek.

4. Sätt i strömsladden igen.

 

Nu kommer du att kunna surfa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eventuellt måste du starta om datorn när du har gått igenom Bältesclips punkter.

 

Och sedan får du göra om proceduren när du byter tillbaka till din stationära dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...