Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

IChat


camtim

Rekommendera Poster

A_bite_of_the_apple

först måste du skaffa dig ett .Mac eller AIM-konto. Sedan är det aplätt att ställa in iChat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inget av det kostar ...

det enklaste är att du skaffar ett prov abonemang på .mac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använde mina gmail-uppgifter när jag loggade in första gången.

 

Funkade kanon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

först måste du skaffa dig ett .Mac eller AIM-konto. Sedan är det aplätt att ställa in iChat

 

Precis som Sargo nedan, så loggade jag in på GTalk när jag hade skaffat Mac'en och det funkar bra. Från och med Leopard är det tillochmed förinställt åt en med den nya versionen av iChat som följer med där :)

Fungerar utmärkt med text, audio och treparts videokonferens (har själv testat). Så allt man behöver är en GMail-adress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

suck. när ska de inse att de måste implementera msn i iChat om programmet ska kunna slå utanför usa?

Jag skulle genast kasta både MS Messenger och Adium om jag kunde prata med mina vänner i iChat... utan att behöva böka med jabber och grejs...

 

EDIT: aimkonto fixas på aim.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

suck. när ska de inse att de måste implementera msn i iChat om programmet ska kunna slå utanför usa?

Jag skulle genast kasta både MS Messenger och Adium om jag kunde prata med mina vänner i iChat... utan att behöva böka med jabber och grejs...

 

EDIT: aimkonto fixas på aim.com

Det är ju inte apples fel, microsoft släpper inte ut sitt protokoll, dom som har gjort olika program för MSN har fått ta reda på det själva. Jag skulle göra precis som du, slänga ut allt det där bara iChat fick MSN stöd. å andra sidan har jag fler kontakter i iChat än MSN.. men men..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

hehe, går mot strömmen här. Avskyr iChat egentligen. Enda anledningen till att jag använder det ibland är för att jag har kontakter där som hellre skulle gå på plankan än skaffa MSN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Snälla någon.

 

Om jag skaffar ett AIM konto, och loggar in på iChat. Måste mina kontakter också använda det då eller kan jag adda folk som har msn-konton?

 

Ingen som har lust att förklara lite iChat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hittat denna guiden: http://allforces.com/2005/05/06/ichat-to-msn-through-jabber/

 

 

Återkommer om jag får det att funka, om någoannan har andra tips elelr liknande så är det ju välkommet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får det inte att funka, när jag försöker skriva in mitt använderkonto (jabber) så säger den att det inte är certifierat. "iChat kan inte bekräfta identiteten...."

 

Någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla någon.

 

Om jag skaffar ett AIM konto, och loggar in på iChat. Måste mina kontakter också använda det då eller kan jag adda folk som har msn-konton?

 

Ingen som har lust att förklara lite iChat?

Ja dina kontakter måste använda AIM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla någon.

 

Om jag skaffar ett AIM konto, och loggar in på iChat. Måste mina kontakter också använda det då eller kan jag adda folk som har msn-konton?

 

Ingen som har lust att förklara lite iChat?

 

Via det "vanliga" kontot kan du lägga dit människor som använder AIM samt ICQ. Det är bara att skriva in ICQs UIN-nummer som om det vore AIM-namn.

 

Jabber/Gmail fungerar också men då måste man ha ett sådant konto och så fall sker det i ett separat iChat-fönster. Msn går inte förutom om man använder Jabber som brygga, detta är dock rätt meckigt och fungerar inte så bra i praktiken.

 

Det finns dock en gammal guide på numera nerlagda MacNytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar denna tråd lite, finns det nån chatclient som fungerar med den inbyggda kameran om man vill ha msn med videochat?

Ingen av mina kompisar har varken Gmail/Aim/.mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar denna tråd lite, finns det nån chatclient som fungerar med den inbyggda kameran om man vill ha msn med videochat?

Ingen av mina kompisar har varken Gmail/Aim/.mac.

Ja aMSN och Mercury klarar webcam över MSN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja aMSN och Mercury klarar webcam över MSN.

 

Tackar för snabbt svar, aMSN ser riktigt trevligt ut.

/Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...