Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

skillnad på olika ram minnen?


Onajj

Rekommendera Poster

Det finns en mängd kvalitéer och sorteringar, ju billigare desto sämre kvalité skulle jag förmoda.

Apples är utvalda och "godkända" för deras datorer. Kostar en slant bara det.

 

Köp härifrån så får du bra minnen

http://crucial.com/promo/index.aspx?prog=USLP_LEOPARD

 

Tar du denna sidan på samma ställe scannar den av din dator

http://crucial.com/eu/systemscanner/MacOS.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple passar på att tjäna en bra slant om du köper minnena därifrån. Å andra sidan blir det aldrig tjafs om det blir fel.............. Som privatperson är det ingen bra ide, men som professionell användare finns det poänger i att köpa av Apple om man har stora krav på stabilitet och tillförlitlighet vid tex ljud eller bildhantering. 2000:- spänn är kaffepengar om det strular.........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast orka lägga ut 4000 hos apple när man kan köpa dem från Dustinhomeför endast 800kr, där finns också recensioner som andra som ar köpt till macbook som säger att de funkar skit bra:D. Så varför funderar när det är livsgaranti på dem också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är sugen på den Kingston 2x2gb som Onajj länkade till. Gör Kingston bra saker?
Kingston är märkesminnen och är efter min erfarenhet bra.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har en MacBook Intel core 2 duo som är köpt i somras. Jag har två gb minne men vill ha mer. När jag ringde och frågade macdata om det går att sätta in mer säger de att det inte går på modeller som är köpta fram till sommaren. Däremot att de som säljs efter det under hösten går att proppa in 4 GB. Så det jag undrar är vad som skulle hända med min dator ifall jag ändå sätter in 4GB minne? Skulle datorn inte gå igång då, eller skulle den helt enkelt forsätta uppfatta det som 2GB som jag kört med innan?

 

// Matte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag bytte minne i min mini så var Apples "egna" minnen av något koreanskt mindre känt märke. De jag satte in var Corsair. Funkar finfint. Ska man köpa minnen till Mac bör man hålla sig till kända märken, som dessutom anpassar minnen specifikt för Mac, vilket Corsair har gjort. Minnen som "stämmer på papperet" kan krångla, är min erfarenhet. Kan ju ha att göra med att BIOS och EFI inte är samma sak (datorns fasta programvara i pc resp. mac).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är sugen på den Kingston 2x2gb som Onajj länkade till. Gör Kingston bra saker?

 

Har en 2 gb sticka i min iMac & den fungerar alldeles utmärkt absolut inga problem "what so ever"

 

// H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en MacBook Intel core 2 duo som är köpt i somras. Jag har två gb minne men vill ha mer. När jag ringde och frågade macdata om det går att sätta in mer säger de att det inte går på modeller som är köpta fram till sommaren. Däremot att de som säljs efter det under hösten går att proppa in 4 GB. Så det jag undrar är vad som skulle hända med min dator ifall jag ändå sätter in 4GB minne? Skulle datorn inte gå igång då, eller skulle den helt enkelt forsätta uppfatta det som 2GB som jag kört med innan?

 

// Matte!

 

Jag har 3 Gb i min MacBook och det funkar alldeles utmärkt. Min dator är köpt i mars 2007 och jag har kollat vidare uppgradering. Den modell vi har fungerar med lite drygt 3,3 Gb minne. Så om du slänger i två st 2 Gb stickor torskar du ca 700 mb men du får en grafikhantering som blir lite snabbare än om du kör 3 Gb eftersom du kör parade storlekar. Tester för detta finns på OWCs hemsida.

 

http://eshop.macsales.com/Reviews/Framewor...okcore23gb.html

 

Kör hårt!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Om man redan har 2 GB ramminne, sätter man i ett nytt 2 gb ramminne eller byter man ut båda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Om man redan har 2 GB ramminne, sätter man i ett nytt 2 gb ramminne eller byter man ut båda?

 

Det beror helt på vad du har idag. Din dator har ett visst antal socklar för minne. Två, i iMacens fall. Kolla din systeminformation så ser du hur många minnesmoduler du har.

 

Se under Äpplemeny -> Om den här datorn -> Mer info -> minne.

 

Du kan inte ha fler minnesmoduler än socklar. Så har du till exempel två 1GB-moduler måste du slänga ut minst ett när du uppgraderar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köper mina minnen från dustin. Kingston är det då. Har inte upptäckt något problem med stabilitet vid bildbehandling och video.

 

Någon som vet var i från apple köper in sina minnen? för jag antar att de inte gör dom själva...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Corsair = kvalitet!

 

Mycket bra erfarenhet av dem, och det gäller inte bara RAM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kingston gör ju minnen som kallas "mac-memory" vilket ska vara testat på Mac. De gör kvalitetsminnen.

Corsair ska väl också fungera bra.

 

Andra ska man nog akta sig för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är sugen på den Kingston 2x2gb som Onajj länkade till. Gör Kingston bra saker?

har 2x1GB kingston-minnen i min MB och den funkar perfekt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...