Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

DVD region lås


vollo

Rekommendera Poster

Tja,

 

Vart extremt frusterad de gånger jag fick för mig att titta på dvd på min mabook pga den idioitiska funktionen som gör att man måste byta regionkod varenda gång (max 5 ggr eller vad det nu är).

 

Bor utomlands har svenska dvder.. amerikanske dvder asiatiska dvder... gör mig helt tokig nu när jag vill titta på en film som jag köpt som inte funkar på datorn!

 

Finns det nåt tillstånd man kan köpa, nåt program man kan ladda hem, vad som helst... som gör att man kan titta på alla dvder.

 

peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lästa i tidigare trådar från 1 år tillbaka där man kunde stänga av funktionen som gör att DVD-spelaren poppar upp automatiskt och istället använda sig av VLC.

 

Funkar detta fortfarande på de nya intel macbookarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar ju inte att spela upp med VLC?

Ändrat i Systeminställningarna till: Ignore.

Laddat hem senaste VLC för intel mac.

Går in på Öppna fil > DVD.

Får upp dvd:n i menyn, men det vägrar att spela.

 

Vad gör jag för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt, alla filmer jag har är det bara att dra dvd från skrivbordet till ikonen...

 

annars kan ju ta den långa omvägen och ta bort kopieringsskyddet med mactheripper och spela dom från din hårddisk.

 

Läste nånstans att man kanske kunde återställa regionskoden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt, alla filmer jag har är det bara att dra dvd från skrivbordet till ikonen...

 

annars kan ju ta den långa omvägen och ta bort kopieringsskyddet med mactheripper och spela dom från din hårddisk.

 

Läste nånstans att man kanske kunde återställa regionskoden.

 

Det som är en aning lurigt.. VLC öppnas inte när jag drar DVDn mot ikonen i docken.

 

Ta bort kopieringsskyddet låter lite tjatigt.

 

Läste också detta, vet inte riktigt fall jag vågar sträcka mig så långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Potato head
Får upp dvd:n i menyn, men det vägrar att spela.

 

Vad gör jag för fel?

Går det inte att klicka i menyn? På alla dina filmer? Prova att klicka ur alternativet "Använd dvd-menyer" i VLC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

vad har du för dator btw?

enligt andra sources så ska det tydligen inte funka att spela upp dvder med annan regionkod än vad datorn visar om man inte har en dator som är över 3 år gammal.

 

det spelar nämligen ingen roll vad jag gör: får bara inte det att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enligt andra sources så ska det tydligen inte funka att spela upp dvder med annan regionkod än vad datorn visar om man inte har en dator som är över 3 år gammal.

Struntprat. Köpte en ny iMac i oktober. Funkar utmärkt med VLC och region 1-skivor (fast DVD-läsaren är region 2).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Struntprat. Köpte en ny iMac i oktober. Funkar utmärkt med VLC och region 1-skivor (fast DVD-läsaren är region 2).

 

jaha. iMac och Macbook.. kanske är macbook det inte funkar på då?

kan du isf förklara i detalj hur du får det att funka.

för att alternativen ovan får mig inte at förstå direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem. har ca 50 region 1 filmen och 100 region 2. och det e skitjobbiggt att inte kunna titta på en tredjedel av sina filmer, speciellt när jag använder min 24" imac som tv och dvd. Finns det något sätt att få tag på en äldre verision av VLC eftersom vissa snackar om att den nya e låst till macens region??

 

// Victor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...