Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vafan hände?


Funk Monks

Rekommendera Poster

Varför dör min macbookpro efter 60% av batteritiden när jag använder datorn utan strömsladden? batteriet kan inte vara slut nu!? köpte burken för 6 månader sedan. När jag sedan pluggar in strömsladden så börjar den ladda från 60% och uppåt, kan inte använda den utan strömsladden mer än 40min och inga varningar uppges heller. Har haft problemet i ca en vecka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta kontakt med Applesupporten, fel på ditt batteri är troligaste orsaken. Känt fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK jag trodde först att det hade med Leopard´n att göra!

ska åka in med burken till Inlife idag och se vad dem säger, det borde gå fortare än och ringa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft liknanade problem med min nya MBP 17".

Men faktum är att det bara uppstått när jag spelat WoW en längre tid med batteriet.

Datorn stängdes av när batteriet var halvfullt, och när jag satte i strömsladden så laddade den från 0%. Mycket märkligt.

 

Det konstiga är att jag inte har några som helst problem om jag inte spelar wow.

Kan tänkas att det är en värmefråga för min del? 80 grader på CPU A hade jag vid tillfället då den stängdes av. Hade datorn i knäet för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej!

Tänkte bara höra hur det har gått för din del med en avstängande MBP?

Har samma problem med våran MBP. Den stänger dock ner sig lite som den vill.

Kan göra när det är 92% kvar på batteriet. Trycker man sedan på Knappen på batteriet så

är det fyra lampor som lyser. Allt är väldigt underligt. Det går helt enkelt inte att använda datorn utan laddaren. Mycket irriterande.

 

/Tott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Kolla om era datorer tillhör den serie som är aktuell för batteriutbyte :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En polare hade samma problem med en MB.Vi gick till MacSupport , dom gav oss ett nytt batteri över disk , kollade inte ens på datorn.Vi hade väntat oss"3 månader , skicka till tyskland ," osv.

Så har du garantin kvar , gå och byt ut det definitivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...