Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har en iPhone ifrån Frankrike


Agnwik

Rekommendera Poster

Hej!

Sitter med en köpt iPhone ifrån Paris:

04.02.13_G = 1.1.2

SER NR: 7U745F4WWH8

 

Vart hittar jag bästa manualen, hur jag skall göra, (steg för steg),

för att få den att fungera, här hemma?

 

Har även en iPhone från USA med 1.0.2, som jag kanske skall uppgradra oxå?

 

Någon som har några bra sidor att tipsa om?

 

Mvh

 

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du köpt den i Frankrike så är den väl olåst, och behöver således inte hackas för att fungera i Sverige.

 

Vem behöver en manual? Det är ju en Apple produkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Om du köpt den i Frankrike så är den väl olåst, och behöver således inte hackas för att fungera i Sverige.

 

Vem behöver en manual? Det är ju en Apple produkt...

 

Jo den måste hackas... den kan som orginal bara använda Franska operatörers SIM kort.

 

 

 

 

Det du måste göra är att nergradera den till 1.1.1 jailbreaka den, installera iWorld och sedan upgradera till 1.1.2 efter konstens alla regler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo den måste hackas... den kan som orginal bara använda Franska operatörers SIM kort.

 

 

 

 

Det du måste göra är att nergradera den till 1.1.1 jailbreaka den, installera iWorld och sedan upgradera till 1.1.2 efter konstens alla regler.

 

Hej.

Orange säljer Iphone 399 euro antingen låsta till ett 2 årigt abonnemang med olika utföranden.

De säljer även telefonen olåst och om jag minns rätt till totalpriset 649 euro eller nått sånt. lite osäker på priset, men att den kan köpas olåst är det ingen tvekan om.

Såvisst kan en fransk Iphone vara olåst, men tydligen verkar den bara vara olåst mot franska operatörer, inte mot svenska.

 

Vilket gör att jag med min franska Iphone måste hacka den.... vilket jag inte trodde när jag köpte den.

 

/Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Hej.

Orange säljer Iphone 399 euro antingen låsta till ett 2 årigt abonnemang med olika utföranden.

De säljer även telefonen olåst och om jag minns rätt till totalpriset 649 euro eller nått sånt. lite osäker på priset, men att den kan köpas olåst är det ingen tvekan om.

Såvisst kan en fransk Iphone vara olåst.

 

Själv köpte jag min låst, men efter 6 månader kommer jag kunna låsa upp den gratis av Orange. Dessutom så planerar jag att flytta hem i samm veva "officiellt" mot Orange och då bryts abonnemanget av dem kostnadsfritt.

Allt enligt deras försäljare på Champs Elysse...

 

/Stefan

 

 

Nej...

 

För €749 kan man i affär köpa en "olåst" iphone så mycket är sant... Du kan då använda den med alla olika typer av SIM kort i frankrike...

 

MEN! du kan inte stoppa i ett svenskt SIM kort utan att hacka den först.

På pappret är den upplåst men i verkligheten är den låst för alla utanför Frankrike.

Detta löses enkelt genom att installera iWorld efter en nedgradering till 1.1.1.

 

Förtillfället har iPhonen inte stöd för operatörer utöver dom som Apple godkänt.

Detta kommer säkerligen fixas till, ju fler ställen den lanseras... men just nu är detta fallet.

 

 

Edit: observerade din edit, så mitt inlägg är irrelevant. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej...

 

För €749 kan man i affär köpa en "olåst" iphone så mycket är sant... Du kan då använda den med alla olika typer av SIM kort i frankrike...

 

MEN! du kan inte stoppa i ett svenskt SIM kort utan att hacka den först.

På pappret är den upplåst men i verkligheten är den låst för alla utanför Frankrike.

Detta löses enkelt genom att installera iWorld efter en nedgradering till 1.1.1.

 

Förtillfället har iPhonen inte stöd för operatörer utöver dom som Apple godkänt.

Detta kommer säkerligen fixas till, ju fler ställen den lanseras... men just nu är detta fallet.

 

 

Edit: observerade din edit, så mitt inlägg är irrelevant. :)

 

Hmmm Ok, men nu kontaktade jag frågade en Orange säljare av Iphone om vad som händer då jag efter 6 mån kan låsa upp telefonen kostnadsfritt. Enligt säljaren kommer jag att kunna stoppa i ett SIM kort från en svensk operatör och fungera som vilken annan telefon som helst.

 

Min fråga är ju då var dina uppgifter kommer från "Carlisle" om att det inte kommer att fungera. Jag är intresserad eftersom jag har en Fransk iphone :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...